Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 2(56) | 232-241

Article title

Tourism Strategic Challenges: The Educational Answers

Content

Title variants

PL
Strategiczne wyzwania stojące przed turystyką: edukacyjne odpowiedzi

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Artykuł badawczy zgłębia znaczenie szkolnictwa wyższego w studiach turystycznych i jego wpływu na przyszłą jakość samej aktywności turystycznej. Odpowiedzi edukacyjne w istocie stanowią zasadniczy komponent strategicznych wyzwań, jaki sektor turystyki musi wdrożyć, by umożliwić sukces celów podróży na dłuższą metę i skutecznie zarządzać różnymi aspektami niezbędnymi do zapewnienia konsumentom konkurencyjne doświadczenia turystyczne. Głównym celem tego artykułu badawczego jest przedstawienie, na podstawie dedukcyjnego podejścia, hipotezy, że potencjalny rozwój gospodarki turystycznej opiera się na zdolnościach zasobów ludzkich, które to umiejętności studenci zdobyli poprzez studia i szkolenie w zakresie turystyki. A zatem analiza koncentruje się na podstawowych aspektach akademickich turystyki, które mają nader istotne implikacje dla konkurencyjności celów podróży turystycznych, obok niektórych edukacyjnych dobrych praktyk, które są konieczne do sprostania wymogom ekonomiczno-przyrodniczym i bieżącym społecznym turystyki.
EN
This research article deeps on the relevance of higher education in tourism studies and its impact in the future quality of tourism activity itself. The educational answers are indeed a crucial component of the strategic challenges that the tourism sector needs to implement to enable success of destinations in the long-term and managing efficiently the different aspects that are required to ensure a competitive tourism experience to consumers. The main objective of this research article is to demonstrate from a deductive approach the hypothesis that the tourism business potential development is based on human resources capacities which students acquired through tourism studies and training. Therefore, the analysis focuses on some key tourism academic aspects that have critical implications for the competitiveness of tourism destinations along with some educational good practices that are necessary to cope with the economic environmental and social current tourism demands.

Year

Issue

Pages

232-241

Physical description

Contributors

author
  • Escola Universitària Formatic Barcelona – Universitat de Girona
author
  • Escola Universitària Formatic Barcelona – Universitat de Girona

References

  • Boyra J. (2012), El turisme i el seu valor estratègic i científic en segle XXI, “El Pallars Sobirà com a destinació turística”, Vol. 1, Escola Universitària Formatic Barcelona, Editorial Astro Uno.
  • Buckley R.C. (1996), Sustainable tourism, issues and management tools, “Annals of Tourism Research”, London.
  • Celis Sosa D. (2017), Análisis de la Educación Superior de Turismo en América Latina y España, Editorial Síntesis, Madrid.
  • Donaire J.A. (1995), El turismo en una sociedad postindustrial. Algunas propuestas conceptuales, (in:) La formació, la rehabilitació i les noves modalitats turístiques. II Jornades de Geografia del Turisme, Universitat de les Illes Balears, CODEFOC i FSE EUROFORM, Palma de Mallorca.
  • Grand J., Cummings M.P., Rebelo T.G., Ricketts T. H., Neel M.C. (2007), Biased data reduce efficiency and effectiveness of conservation reserve networks, “Ecology Letters”, http://www.worldwildlife.org [access: 15.09.2017].
  • Hardin G. (1968), The tragedy of the commons, “Science”, No. 162.
  • Kleven T. (1997), Environment, knowledge and planning – notes on some difficult links, Proceedings of the Athens International Conference on Urban Regional Environmental Planning and Informatics to Planning in an Era of Transition, 22-24th October, Athens.
  • McGladdery C.A., Lubbe B.A. (2017), Rethinking educational tourism: proposing a new model and future directions, “Tourism Review”, Vol. 72, Iss. 3, https://doi.org/10.1108/TR-03-2017-0055.
  • Papagrigorakis E. (1999), La Valorizzazione degli Aspetti Socioterritoriali nella Promozione delle Terme Artificiali in Trentino-Alto Adige, Tesi di Laurea, Facoltà di Sociologia, Università degli Studi di Trento, Trento.
  • Ritchie B.W. (2003), Managing Educational Tourism, Channel View Publications, Clevedon.
  • Ștefănică M. (2010), Strategies for protecting the natural environment in the tourism industry, Doctoral studies thesis, Iaşi.
  • UNWTO (2017), Tourism Highlights, 2017 Edition.
  • Urry J. (1990), The tourist Gaze, Sage, London.
  • Urry J. (1995), Consuming Places, Routledge, London.
  • Vellas F. (2002), Economie et politique du tourisme international, Economica, Paris.
  • Weale A. (1992), The new Politics of Pollution, Manchester Uni. Press, New York.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-14bce7fa-3938-4d17-94c1-72ab5cdb9beb
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.