PL
Usługi ubezpieczeniowe kojarzone są przez potencjalnych klientów z odpowiedzialnością, zaufaniem oraz profesjonalną obsługą. Taki też charakter powinny mieć instrumenty wykorzystywane do ich promocji. Forma przekazu również musi być adekwatna do specyfiki świadczonych usług. Polski rynek ubezpieczeniowy jest wciąż rynkiem rozwijającym się. Wzrasta liczba działających zakładów ubezpieczeń, wprowadza się nowe usługi oraz systemy komunikowania się z klientami. Jest to spowodowane wzrostem wymagań klientów, którzy mają większą świadomość, co powoduje zmianę wzorców ich zachowań i preferencji zakupowych. Celem więc działań promocyjnych powinien być taki dobór narzędzi i form, które wprowadzą odpowiednią ilość informacji do procesu decyzyjnego, dotyczącego zakupu w celu skuteczniejszego przekonania nabywców
EN
Insurance services are associated by potential customers with responsibility, trust and professionalism. The instruments used in their promotion should be of the same nature. The means of communication must also be adjusted to the specificity of the offered services. The Polish insurance market is constantly developing. The number of insurance agencies is increasing, new forms of services and systems of communication with customers are being introduced. It results from high expectations of the customers who are more aware, which in turn leads to the change in behavior patterns and in their shopping preferences. The aim of promotion activities should involve selecting such instruments and methods which can introduce sufficient amount of information into the process of purchase decision making in order to effectively convince purchasers.