Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 9 | 3 | 352-358

Article title

Postawy studentów wobec konstruowania elektronicznego

Content

Title variants

EN
Students’ Attitudes Towards the Electronic Construction

Conference

Edukacja-Technika-Informatyka

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
W artykule ukazano i uzasadniono potrzebę badań postaw studentów wobec treści programowych. Teoretyczne rozważania uzupełniono badaniami postaw studentów kierunku edukacja techniczno-informatyczna przed realizacją i po realizacji treści przedmiotu pracownia konstruktorska o profilu elektronicznym. Przeprowadzone badania metodą dyferencjału semantycznego wykazały, że realizacja treści programowych odgrywa znaczącą rolę w kształtowaniu postaw – wzrost wskaźnika syntetycznego z 1,50 do 2,16. Uczestnictwo studentów w 30 godzinnych zajęciach programowych skutkuje zwiększeniem kierunku, siły i trwałości postaw studentów wobec konstruowania elektronicznego.
EN
In the article the need for research of students’ attitudes towards program content it is shown and justified. Theoretical considerations have been supplemented with research of attitudes of students course of study Education in Technology and Computer Science before and after realiza-tions of the course of study work an electronic profile. The research conducted using the semantic differential method showed that realization of program contents played a significant role in the development of the attitude – an increase of the synthetic index from 1,50 to 2,16. Participation of students in 30-hour course program results in increasing the direction, strength and permanence of students’ attitudes towards electronic construction.

Year

Volume

9

Issue

3

Pages

352-358

Physical description

Dates

published
2018

Contributors

  • Doktor habilitowany, profesor UR, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Matematyczno-Przyrodniczy, Katedra Inżynierii Komputerowej; Centrum Innowacji i Transferu Wiedzy Techniczno-Przyrodniczej, Polska

References

  • Bohner, G., Wanke, M. (2004). Postawy i zmiana postaw. Gdańsk: GWP
  • Frejman, M. (1982). Przydatność zawodowa nauczycieli techniki: z badań nad absolwentami studiów nauczycielskich. Zielona Góra: Wyd. WSP.
  • Furmanek, W. (1987). Podstawy wychowania technicznego. Rzeszów: Wyd. WSP.
  • Hurlock, E. (1985). Rozwój dziecka. Warszawa: PWN.
  • Izdebski, P., Żbikowska, K., Kotyśko, M. (2013). Przegląd teorii aprobaty społecznej. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Psychologica, 17, 5–20.
  • Kraszewski, K. (2001). Podstawy edukacji ogólnotechnicznej w młodszym wieku szkolnym. Kra-ków: Wyd. AP.
  • Mądrzycki, T. (1977). Psychologiczne prawidłowości kształtowania się postaw. Warszawa: WSiP.
  • Marszałek, A. (2001). Elektronika w edukacji technicznej dzieci i młodzieży. Rzeszów: Wyd. WSP.
  • Mika, S. (1973). Psychologia społeczna. Warszawa: PWN.
  • Pierańska, J. (1988). Wartości zawodowe nauczycieli techniki. Opole: Wyd. WSP.
  • Pieter, J. (1985). Szkice autobiograficzne. Katowice: ZNP.
  • Przetacznikowa, M. (1975). Wiek przedszkolny. W: M. Żebrowska (red.), Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży (s. 416–521). Warszawa: PWN.
  • Sałata, E. (2013). Teoria i praktyka przygotowania nauczycieli edukacji techniczno-informatycznej. Radom: Wyd. UT-H.
  • Schultz, D.P., Schultz, S.E. (2002). Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy. Warszawa: PWN.
  • Soborski, W. (1987). Postawy, ich badanie i kształtowanie. Kraków: Wyd. WSP.
  • Szewczuk, W. (red.) (1985). Ćwiczenia eksperymentalne z psychologii ogólnej. Warszawa: PWN.
  • Uździcki. K. (1984). Problemy kształcenia nauczycieli techniki. Zielona Góra: Wyd. WSP.
  • Wołk, Z. (2009). Kultura pracy: etyka i kariera zawodowa. Radom: ITE.
  • Zywert, F. (1982). Nauczyciel techniki w szkole ogólnokształcącej: wiedza i umiejętności. Warszawa: IKZ, WSI.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-18c82fd7-16fa-4170-a5a6-9d4bf2627610
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.