PL EN


2014 | Tom 21 | 487-496
Article title

Modelowanie kompetencji opiekunów seniorów w pracy projektowej i coachingu indywidualnym – projekt EduCare

Content
Title variants
EN
Developing competences and skills of senior care assistants through project-based learning and individual coaching – the EduCare project
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Modelowanie kompetencji opiekunów seniorów w pracy projektowej i coachingu indywidualnym – projekt EduCare
EN
Developing competences and skills of senior care assistants through project-based learning and individual coaching – the EduCare project
Year
Volume
Pages
487-496
Physical description
Contributors
References
  • De Vincenti C. (2000), Gli anziani in Europa. Sistemi sociali e modelli di welfare a confronto (IX Rapporto Cer-Spi), tłum. na ang. G. Biggio, Laterza, Roma-Bari.
  • Giamakouris K. (2008), Population and social conditions, tłum. A.Szplit, “Eurostat. Statistics in focus. 72/2008”.
  • Głowacka M., Jarosz M. J., Włoszczak-Szubzda A., Dzierżek J. (2011), Zmiany demograficzne w Polsce, [w:] Jarosz M. J., Włoszczak-Szubzdy A., Kowalski W. (red.), Problemy starzenia się społeczeństwa. Teoria i praktyka. Perspektywa polska i brytyjska, Innovatio Press, Lublin, s. 87–88.
  • Jacobzone S. (1999), Ageing and Care for Frail Elderly Persons: An Overview of International Perspectives, tłum. A. Szplit, OECD Labour Market and Social Policy Occasional Paper, no. 38.
  • Oliva J., Vilaplana C., Osuna R. (2011), The social value of informal care provided to elderly dependent people in Spain, tłum. na ang. S. Quero, “Gaceta Sanitaria”, vol. 2 (25), s. 108–114.
  • Rogero-García, J. (2009), Distribución en España del cuidado formal e informal a las personas de 65 años y más años en situación de dependencia, tłum. na ang. S. Quero, “Revista Española de Salud Pública”, vol. 83, Redalyc, s. 393–405.
  • Szukalski P. (2004), Osoby sędziwe w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość, „Prace Instytutu Ekonometrii i Statystyki Uniwersytetu Łódzkiego”, seria A, s. 6–9.
  • Tobío C., Agulló M. S., Gómez M. V., Martín-Palomo M. T. (2010), El cuidado de las personas. Un reto para el siglo XXI, tłum. na ang. S. Quero, Fundación La Caixa, Barcelona. EduSenior, http://www.edusenior.eu/data/outcomes/wp5/EduSenior-guide.pdf (dostęp:02.03.2014).
  • Elderly Care Vocational Skill Building and Certification, http://interlinks.euro.centre.org/model/example/ElderlyCareVocationalSkillBuildingAndCertification_ECVC (dostęp: 12.07.2014).GERAS Strategic plan 2013–2018, Geriatric Education and Research in AgingScience Centre, http://www.hamiltonhealthsciences.ca/workfiles/PR/SPH%20GERAS%20Report.pdf (dostęp: 12.07.2014).
  • Life After Care, http://www.lifeaftercare.eu/pd.php (dostęp: 12.07.2014).
  • Projekt AWAKE, http://centrumis.pl/projekt-awake.html (dostęp: 12.07.2014).
  • Projekt „Metody edukacji osób starszych”, http://www.kampania60plus.pl/aktualnosci/projekt-metody-edukacji-osob-starszych.html (dostęp: 10.01.2015).
Document Type
Publication order reference
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-190eeb48-5817-49ad-a36a-6383a2f3f32c
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.