Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2012 | 3 | 1 | 251-264

Article title

Podejście do auditowania nastawione na zwycięstwo na rynku – nowe narzędzie do oceny i przeprowadzania auditów zorientowanych na strategię

Authors

Content

Title variants

EN
Auditing approach to win on the market - A new tool for evaluation and execution of strategy-oriented auditing

Languages of publication

Abstracts

PL
Firmy, które wyróżniają się na tle konkurencji, wykorzystują mierniki i inne narzędzia nie tylko do oceny planów strategicznych, ale także do monitorowania ich realizacji. W przypadku organizacji, któr e wdrożyły system zarządzania jakością według normy ISO 9001:2008 audity w ewnętrzne są takim narzędziem. Jednak nadal prowadzone są dyskusje na te mat tego, co należy zrobić, aby członkowie kadry zarządzającej dostrzegali znacznie większą wartość z przedstawianych im wniosków z auditów wewnętrznych, niż dotychczas. Poza tym, uzyskanie przewagi konkurencyjnej zależy od efektów wszystkich czynności wykonywanych w firmie, a nie tylko kilku wybranych, zatem także od auditów wewnętrznych. Nowe narzędzie do oceny i przeprowadzania auditów zorientowanych na strategię, przeznaczone głównie dla przedstawicieli kierownictwa pomaga im ocenić, czy audytorzy wewnętrzni weryfikują badane obszary organizacji z perspektywy kadry zarządzającej i w jakim stopniu audy ty wewnętrzne przyczyniają się do ustalenia czy strategia jest realizowana zgodnie z planem. Podejście do auditowania zorientowane na strategię ma szansę przyczynić się do poprawy opinii o tym procesie przez członków kadry zarządzającej, gdyż zwiększy się prawdopodobieństwo wyciągania takich wniosków z auditu, które oni uznają za przydatne w ich codziennej pracy

Year

Volume

3

Issue

1

Pages

251-264

Physical description

Contributors

author
  • Mgr Beata Łuczak, TÜV Rheinland Polska Sp. z o.o., Auditor wiodący w obszarze ISO 9001

References

  • Chowdhury J. (2012), Harvard Business School Professor discusses im-portance of ISO standards „Quality Digest”, http://www.qualitydigest. com/inside/quality-insider-article/harvard-business-school-professor -discusses-importance.html (dostęp 1 marca 2012].
  • Collis D.J., Rukstad M.G. (2009), Czy potrafisz opisać swoją strategię?, Harvard Business Review.
  • Devos D.J. (2008), Risk is the CompassTM – Auditing on Risk and Or-ganizational Objectives, Materiały konferencyjne 17th Annual Audit Division Conference.
  • Gadiesh O., Gilbert J.L., Mankins M.C., Raffoni M., Spinosa Ch., Steele R., Sull D.N. (2009), Putting Strategy to Work, Harvard Business Review, http://hbr.org/product/putting-strategy-to-work/an/14949PDF-ENG?N=0&Ntt=Implementing+strategy&referral=00269&cm_sp =endeca-_-spotlight-_-link [dostęp 1 lipca 2011].
  • James M. (2012), The Future of ISO 9001 Business management litera-ture’s most influential work?, Quality Digest, http://www.quality- digest.com/inside/quality-insider-column/future-iso-9001.html [dostęp 29 marca 2012].
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (2010), Wdrażanie strategii dla Osiągnięcia Przewagi Konkurencyjnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (2001), The Strategy-Focused Organization: How Balanced Scorecard Companies Thrive in the New Business Environ-ment, Harvard Business School Publishing Corporation, USA.
  • Łokaj A. (2007), Strategiczna karta wyników: co się zmieniło po 15 latach, Harvard Business Review Polska.
  • Łuczak B. (2008), O ISO 9001:2008 i najnowszych trendach w auditowa-niu prosto z Augusta, „Biuletyn Jakości” nr 4.
  • Łuczak B. (2011), Audity jako narzędzie do oceny skuteczności systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001:2008, „Jakość i produk-tywność w teorii i praktyce”, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk.
  • Norma PN-EN ISO 9000:2006, Systemy zarządzania jakością – Podstawy i terminologia (2006), PKN, Warszawa.
  • Norma PN-EN ISO 9001:2009, Systemy zarządzania jakością – Wymaga-nia (2009), PKN, Warszawa.
  • Norma PN-EN ISO 9004:2010 Zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji. Podejście wykorzystujące zarządzanie jakością (2010), PKN, Warszawa.
  • Porter M.E. (1996),What is strategy, Harvard Business Review
  • Raffoni M. (2008), Best Practices Three Keys to Effective Execution, Harvard Management Update, http://blogs.hbr.org/hmu/2008/02/three-keys-to-effective-execut.html [dostęp 1 lipca 2011].
  • Rummler G.A., Brache A.P. (2000), Podnoszenie efektywności organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa Simons R. (2011),
  • Poddaj swoją strategię testom wytrzymałości, Harvard Business Review Polska.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-194aa4da-f7aa-4f1a-bd4c-de8319fcea7f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.