PL EN


2016 | 1/2016 (57), t.1 | 176-191
Article title

Motywy i ograniczenia e-zakupów odzieży i obuwia w Polsce

Content
Title variants
EN
Motives and Barriers Towards Online Shopping of Clothing and Footwear in Poland
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
The article presents the results of research on the Polish consumers’ behavior in the e-commerce fashion industry. The authors pay attention to Internet sources of information about the fashion industry which consumers prefer to use and e-commerce domain knowledge specifically. Direct research focused on online and offline consumers’ attitudes towards shopping on the Internet, and encouraging and discouraging factors of online purchasing. This study presents the terms and conditions of the online purchasing process which includes important transactional aspects such as electronic equipment, payment methods and forms of delivery. The aim of the qualitative research was to present the image and future of clothing e-stores, based on the results of individual in-depth interviews.
PL
W artykule zaprezentowano wyniki badań własnych dotyczących zachowań polskich konsumentów na rynku e-commerce w branży odzieżowej. Zwrócono zwłaszcza uwagę na internetowe źródła informacji o branży odzieżowej, z których korzystają konsumenci, i znajomość serwisów w handlu elektronicznym. Przedmiotem zainteresowania w badaniach bezpośrednich były postawy wobec zakupów online osób kupujących i niekupujących za pośrednictwem Internetu, czynniki motywujące i zniechęcające do zakupu w sieci. Przedstawiono warunki realizacji transakcji e-zakupu, na które składają się wyposażenie konsumentów w sprzęt elektroniczny, formy płatności i dostawy zakupionego towaru. Na podstawie badań jakościowych oceniono wizerunek odzieżowych sklepów internetowych i przedstawiono przewidywania przyszłych zdarzeń związanych z ich rozwojem.
Contributors
author
  • Uniwersytet Marii Curie-Sklodowskiej w Lublinie
References
  • Chmielarz, W. (2007). Systemy biznesu elektronicznego. Warszawa: Centrum Doradztwa i Informacji Difin.
  • De Kare-Silver, M. (2002). E-szok rewolucja elektroniczna w handlu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Dwornik i in. (2014). E-commerce 2014. Pozyskano z: http://www.marketing-news.pl/message.php?art=43251 (22.10.2015).
  • Górecki, M. (2015). Efekt ROPO? Co to takiego i jakie znaczenie ma dla branży modowej? Pozyskano z: http://fp20.org/efekt-ropo-co-to-takiego-i-jakie-znaczenie-ma-dla,366 (25.10.2015).
  • GUS (2015). Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2010–2014. GUS. Pozyskano z: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technikaspoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne (10.11.2015).
  • IAB Polska (2014). E-konsumenci. Consumer Journey Online. Odzież 2014. Pozyskano z: http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2014/10/IABPolska_CJO2014_odziez.pdf (10.11.2015).
  • Jaciow, M. i Wolny, R. (2011). Polski e-konsument. Typologia, zachowania. Gliwice: Helion.
  • Jarosz, P. i in. (2014). e-Commerce Poland 2013. Executive Summary Report. Dotcom River. Pozyskano z: http://dotcomriver.com/files/report-ecommerce poland-2013.pdf (25.10.2015).
  • Mącik, R. (red.). (2011). Wpływ technologii informacyjnych i komunikacyjnych na zachowania konsumentów – studium empiryczne. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
  • Szymański, G. (2013). Innowacje marketingowe w sektorze e-commerce. Łódź: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
1644-9584
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-19c1881a-a57b-49eb-a4d7-5f4b0576bd7f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.