PL EN


2015 | 7(43) | 3 | 53-66
Article title

Social media – new and future-oriented from of political communication during electiom – as implemented in India

Authors
Title variants
PL
Social media – nowa i przyszłościowa forma komunikacji politycznej podczas wyborów – implementacja indyjska
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
The Internet, and social media alongside, are becoming basic communication means in all fields of human activity, including the political one. It is namely social media, i.e., Twitter, Facebook, YouTube that ensure new methods of encouraging citizens to involve in political life, establish a new form of political dialogue and reflect participating democracy enabling highly direct communication. In political activity, such media become a significant tool serving to inform, recruit supporters, arranging for actions and gaining power. As proved by the election campaign of the national and conservative Indian People's Party (Bharatiya Janata Party – BJP) in 2014, vigorous running of a social media campaign is going to be one of the major factors determining victory in election in the future. Today social media cannot yet replace a traditional campaign, but what they can do, however, is to impose a platform of public debate, with traditional media – the press and TV which reach majority of voters – increasingly using them as a source of information on politicians and their views. It is the indirect impact that makes social media an indispensable communication tool for politicians.
Internet, a wraz z nim social media stają się podstawowym środkiem komunikacji we wszystkich sferach ludzkiej działalności, także politycznej. To właśnie Twitter, Facebook, YouTub zapewniają nowe sposoby pobudzania zaangażowania obywateli w życiu politycznym, tworzą nową formę dialogu politycznego i są odzwierciedleniem demokracji uczestniczącej. W aktywności politycznej stają się ważnym narzędziem informowania, rekrutowania zwolenników, organizowania działań i zdobywania władzy. W artykule skoncentrowano się na kampanii wyborczej narodowo-konserwatywnej Indyjskiej Partii Ludowej (Bharatiya Janata Party – BJP), która swoje zwycięstwo w wyborach parlamantarnych w 2014 r. zawdzięcza wykorzystaniu na szeroką skalę social media. Celem BJP stał się interaktywny dialog z obywatelami i włączenie ich w działania wyborcze, a także szerzenie świadomości politycznej i zachęcenie młodych wyborców do tego, aby poszli zagłosować.
Year
Volume
Issue
3
Pages
53-66
Physical description
Contributors
References
  • Amerykańska polityka zdominowana przez Twittera, artticle from: http://www.wirtualnemedia. pl/artykul/amerykanska-polityka-zdominowana-przez-twittera
  • Barefoot D., Znajomi na wagę złota, Warsaw: Polskie Wydawnictwa Profesjonalne 2014.
  • Bonikowska M., Indie: krajobraz po wyborach. Inspiracje dla Europy, “Raporty i analizy – Centrum Stosunków Międzynarodowych”, No. 2, [6]/2014.
  • Boyd D.M., Ellison N.B., Social Network sites: Definition, history, and scholarship, “Journal of Computer-Mediated Communication” 2007.
  • Coleman S., Shane P.M. (eds.), Connecting democracy: Online consultation and the flow of political communication, Cambridge: MIT Press 2011.
  • Election commission of india, No. 491/SM/2013/ Communication Dated: 25th October, 2013, New Delhi, see: http://eci.nic.in/eci_main1 /current/SocialMedia_CI25102013.pdf.
  • Election Manifesto 2014, see: www.bjp.org. BJP. 7 April 2014.
  • Foot K.A., Schneider S.M., Web Campaigning, Cambridge: The MIT Press 2006.
  • Foth M., Forlano L., Satchell C., Gibbs M. (eds.), From social butterfly to engaged citizen: Urban informatics, social media, ubiquitous computing, and mobile technology to support citizen engagement, Cambridge: MIT Press 2011.
  • Fuchs C., Boersma K., Albrechtslund A., Sandoval M. (eds.), Internet and surveillance: The challenges of Web 2.0 and social media, New York: Routledge 2011.
  • Gajdka K., Nie tylko w krzywym zwierciadle. Samorządowcy w portalach joemonster.org i YouTube.com, [in:] M. Jeziński (ed.), Nowe media i polityka. Internet, demokracja, kampanie wyborcze, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2009.
  • Gajowniczek T., Polskie blogi jako forma dyskursu politycznego – próba analizy zjawiska, [in:] M. Jeziński (ed.), Nowe media i polityka. Internet, demokracja, kampanie wyborcze, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2009.
  • Gumkowska A., Maryl M., Blog to…. blog. Blogi oczyma blogerów. Raport z badania jakościowego zrealizowanego przez Instytut Badań Literackich PAN i Gazeta.pl, Warsaw: Agora S.A. 2013.
  • Gupta A., The role of social media in 2014 Lok Sabha elections, artticle from: http://ibnlive.in. com/news/the-role-of-social-media-in-2014-lok-sabha-elections/460803-3.html
  • Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Warsaw: Difin 2007.
  • Korus J., Jak głosuje największa demokracja świata? “Newsweek Indie” 3-04-2014, artticle from: http://swiat.newsweek.pl/wybory-w-indiach-jak-glosuje-najwieksza-demokracja-swiata-newsweek-pl,artykuly,283203,1.html
  • Loader B. D., Mercea D. (eds.), Social media and democracy: Innovations in participatory politics, New York: Routledge 2012.
  • Meet Vikas Pandey, the man who led BJP’s social media campaign, First Post. 2014-05-20. Archived from the original on 20 May 2014.
  • Miller M., YouTube For Business: Online Video Marketing for Any Business, “Que” 2008.
  • Narendra Modi set appointed as Chairaman of BJP's Central Election Campaign Committee, [in:] “The Economic Times” from 9 June 2013.
  • Pahwa N., On The Social Media Guidelines From The Election Commission Of India, October 26, 2013, artticle from: http://www.medianama.com/2013/10/223-election-commission-social-media-india/Political Marketing for BJP, Published in: News&Politics, artticle from: http://www.slide share.net/alokpratap/political-marketing-for-bjp
  • Sandeep D., How BJP's online campaign proved vital for success, [in:] “Business Today (India Today)” from 20 May 2014.
  • Sardesai R., 2014. The Election That Changed India, Penguin Random House 2014.
  • Social Media Played Big Role in India’s Election, artticle from http://www.voanews.com/ content/social-media-emerges-as-a-key-tool-in-indias-election/1931238.html Voice of America, Idrees Ali
  • Trzeciak S., Marketing polityczny w Internecie, Warsaw: Wydawnictwo Muza 2010.
  • Twitter rekordowo popularny w Polsce, ale mało atrakcyjny dla reklamodawców, artticle from: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twitter-rekordowo-popularny-w-polsce-ale-malo-atrakcyj ny-dla-reklamodawcow.
  • Zając J., Batorski D. (eds.), Kampania w sieci. Analiza wyborów samorządowych 2010 roku, Warsaw: Instytut Spraw Publicznych 2011.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-1a44b12e-b45e-4547-b9e0-b2a485189f67
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.