Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2012 | 4 | 104-115

Article title

Venezuelan programs for professional education of marginal groups

Content

Title variants

PL
Programy edukacji zawodowej dla grup marginesu społecznego w Wenezueli

Languages of publication

EN PL

Abstracts

EN
In this article analised are Venezuelan programs for professional education of marginal groups. Author found, that these programs are offered by the formal and informal education sector to achieve the integral development of adults through traditional and innovative methods. An example of non-traditional innovative approach to solving the problems of adult education and professional education of the most vulnerable segments of the population, are the social-illuminating missions. It has witnessed innovative educational activities that give positive results when the system of formal education does not justify allocated to its responsibility.
PL
Niniejszy artykuł przedstawia analizę programów edukacji zawodowej dla grup marginesu społecznego w Wenezueli. Autorka dostrzega, że programy, oferowane przez sektor formalnej i nieformalnej edukacji, mają na celu usprawnić ogólny rozwój dorosłych za pomocą konserwatywnych i innowacyjnych metod. Przykładem innowacyjnego (niekonserwatywnego) podejścia do rozwiązania problemów edukacji dorosłych i kształcenia zawodowego wśród jednego z najsłabszych segmentów populacji są misje prospołeczne. Pomagają one wdrażać rozwiązania edukacyjne, które przynoszą pozytywne wyniki, gdy system formalnej edukacji się nie sprawdza.

Year

Issue

4

Pages

104-115

Physical description

Contributors

  • National Pedagogical Sciences’ Academy of Ukraine

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-1a473ab7-67f7-4be9-b3fc-f33133795084
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.