Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 4 | 3 | 263-276

Article title

Relacje z klientami w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

Content

Title variants

EN
The Relational Capital in The Creation of Competitive Advantage

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Celem niniejszego opracowania była prezentacja kategorii relacji, jako czynnika kształtującego przewagę konkurencyjną, ze szczególnym uwzględnieniem relacji z klientami, przy równoczesnym podkreśleniu wielości i różnorodności intencji ich nawiązywania i efektów z nich uzyskiwanych. Dla osiągnięcia powyższego celu, w niniejszym artykule, omówiono współczesne uwarunkowania budowania przewagi konkurencyjnej, a także zaprezentowano kategorię relacji, szczególnie eksponując relacje z klientami. Zwrócono uwagę na fakt, że relacje mają obecnie znaczny wpływ na zdolność przedsiębiorstw do przetrwania i generowanie ich przewagi konkurencyjnej, co starano się wykazać, przedstawiając różnorodne efekty możliwe do osiągnięcia z nawiązywanych i utrzymywanych relacji.

Year

Volume

4

Issue

3

Pages

263-276

Physical description

Contributors

  • Dr, Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, ul. Bogucicka 14, 40-227 Katowice, tel. 32 257 7302
  • *Dr, Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, ul. Bogucicka 14, 40-227 Katowice, tel. 32 257 7302

References

  • 1. Czakon W. (2007), Dynamika więzi międzyorganizacyjnych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • 2. Dobiegała-Korona B. (2007), Zaufanie klienta, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” nr 2.
  • 3. Głuszek E. (2004) Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • 4. Gorynia M. (2002), Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa
  • a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • 5. Hampeden-Turner Ch., Trompenaars A. (2000), Siedem kultur kapitalizmu, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  • 6. Kay J. (1996), Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • 7. Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Jasiński B. (2012), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania, C.H. Beck, Warszawa.
  • 8. Nowak D. (2012), Zarządzanie międzyorganizacyjnymi relacjami kooperacyjnymi w przedsiębiorstwach przemysłowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • 9. Otto J. (2004), Marketing relacji, C.H. Beck, Warszawa.
  • 10. Pierścionek Z. (2006), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
  • 11. Prahalad C.K., Krishnan M.S. (2010), Nowa era innowacji, PWN, Warszawa.
  • 12. Prahalad C.K., Ramaswamy V. (2005), Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa.
  • 13. Rokita J. (2009), Dynamika zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • 14. Rokita J. (2005), Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa.
  • 15. Rydel M., Ronkowski C. (1995), Marketing partnerski, „Marketing i Rynek” nr 9.
  • 16. Skawińska E. (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstw — nowe podejście, PWE, Warszawa-Poznań.
  • 17. Stankiewicz M.J. (2000), Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa, „Gospodarka Narodowa” nr 7–8.
  • 18. Sudolska A. (2011), Uwarunkowania budowania relacji proinnowacyjnych przez przedsiębiorstwa w Polsce, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-1a829753-66fa-420e-98fb-41ebe718ba55
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.