Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2021 | 2(60) | 82-109

Article title

Diagnoza strategiczna i jej znaczenie dla strategii – casus firmy Ekoplast – Produkt

Authors

Content

Title variants

EN
Strategic diagnosis and importance for the strategy - the case of Ekoplast - Produkt Sp. z o.o.

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Zarządzanie strategiczne należy do jednego z obszarów zarządzania organizacją. Decyzje, które są podejmowane w przedsiębiorstwie odnoszą się zarówno do rozstrzygania problemów jak i umożliwienia im dalszego rozwoju w oparciu o wpływ otoczenia tego przedsiębiorstwa. Jednym z podstawowych narzędzi służących do zdobycia informacji niezbędnych do racjonalnego podejmowania decyzji strategicznych jest analiza strategiczna. Podstawę do przeprowadzenia analizy strategicznej stanowiły zarówno literatura z zakresu analizy strategicznej jak również dostępne informacje na temat działalności firmy Ekoplast - Produkt Sp. z o.o. Głównym założeniem artykułu jest postępowanie badawcze o charakterze case study i ma na celu zbadanie adekwatności dotychczasowej strategii firmy. Celem artykułu jest zatem demonstracja zastosowania w praktyce użytecznych metod i technik diagnostyki strategicznej. Metodologia badań została oparta o podstawową metodę diagnozowania – analizę, w tym przypadku: makrootoczenia, mikrootoczenia i wnętrza przedsiębiorstwa. Analiza strategiczna umożliwia zarządzającym uporządkowanie kluczowych informacji potwierdzających jakość zarządzania i dających podstawy dla strategicznych decyzji.
EN
Strategic management belongs to one of the areas of organization management. The decisions that are made in a company relate to both solving problems and enabling them to develop further based on the influence of the company's environment. One of the basic tools for obtaining information necessary for rational strategic decision making is strategic analysis. The basis for the strategic analysis were both the strategic analysis literature as well as the available information on the activities of Ekoplast - Produkt Sp. z o.o. The aim of the article is to show how strategic analysis influences decision-making by company managers. The research methodology has been developed with the basic method of diagnosis - analysis, in this case: macro-environment, micro-environment and the interior of the enterprise. The research hypothesis assumes that thanks to the strategic analysis, company managers receive key information confirming the quality of management and providing the basis for strategic decisions.

Year

Issue

Pages

82-109

Physical description

Dates

published
2021-12-14

Contributors

author
  • Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

References

  • Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Wydanie IV zmienione, PWE, Warszawa 2009.
  • Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1999.
  • Kiełczewski S. i inni, Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  • Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007.
  • Pierścionek Z., Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 2011.
  • Szczepanik E., Arendt Ł., Inwestycje w kapitał ludzki w rozwoju przedsiębiorstwa, Łódź 2006.
  • Zelek A., Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie. Perspektywa strategiczna, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „Orgmasz”, Warszawa 2003.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2657-3245

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-1c17dcbd-9abe-42dd-b3f2-4231d06e94a7
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.