Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 1 | 25-42

Article title

Quo vadis university teacher?

Authors

Selected contents from this journal

Title variants

PL
QUO VADIS, NAUCZYCIELU AKADEMICKI

Languages of publication

EN

Abstracts

PL
W artykule zaprezentowano spojrzenie na nauczyciela akademickiego z perspektywy jakości jego pracy oraz kryteriów, którym musi on sprostać. Autorka zwraca uwagę na fakt, iż nauczyciel akademicki musi posiadać konkretne umiejętności, dlatego też jego praca podlega ciągłej ewaluacji, wydawana jest opinia na temat wartości działań podejmowanych przez nauczyciela akademickiego poprzez systematyczne zbieranie i analizowanie informacji o nim w odniesieniu do znanych celów i kryteriów. Ona/on musi być jednocześnie naukowcem, nauczycielem, innowatorem oraz organizatorem własnej pracy. Łączenie tak wielu ról i zadań nie jest proste. Dlatego nasuwa się pytanie: Czy możliwe jest jednoczesne wykonywanie tych wszystkich działań skutecznie (efektywnie). Autorka zauważa i interpretuje wyczuwalną (widoczną) różnicę pomiędzy implikowanymi wizjami o mądrej, dojrzałej osobowości nauczyciela/naukowca i oczekiwanymi, wymiernymi wysiłkami w dziedzinie badań, edukacji i innowacji do praktyki w kontekście epokowych zmian w obrębie zadań i funkcji edukacji oraz edukacyjnej roli uczelni i edukacji w społeczeństwie z perspektywy oddzia- ływania wiedzy o problemie, re fl eksji i autore fl eksji praktykującego nauczyciela akademickiego w Republice Słowackiej.

Year

Issue

1

Pages

25-42

Physical description

Contributors

  • University of Presov in Presov

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-1c3f780a-dde4-41cf-bdf4-76b9bb6d9746
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.