PL EN


2014 | 185 | 215-224
Article title

Możliwości automatycznego dostarczania informacji w systemach zarządzania treścią

Authors
Content
Title variants
EN
Ability to Automatically Provide Information in Content Management Systems
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Systemy zarządzania treścią (Content Management Systems) są powszechnie wykorzystywanym narzędziem dostarczania informacji we współczesnym Internecie. W działaniach związanych z public relations powinny stanowić bardzo istotny element w procesie komunikacji. Narzędzia typu CMS pozwalają w miarę efektywnie organizować informacje udostępniane przez firmę czy organizację oraz je publikować, umożliwiając tym samym dostęp użytkownikom zainteresowanym tymi treściami. Różnorodność potrzeb i oczekiwań użytkowników Internetu związanych z udostępnianymi zasobami są jednak źródłem trudności w skutecznym wykorzystaniu narzędzi CMS w komunikacji.
EN
Content Management Systems are commonly used tool for the provision of information in the modern Internet. The activities related to the Public Relations should be a very important element in the communication process. The aim of this article is to present the possibilities and methods for automatically delivering in the CMS personalized content.
Year
Volume
185
Pages
215-224
Physical description
Contributors
author
References
  • Baglioni M., Ferrara U., Romei A., Ruggieri S., Turini F.: Preprocessing and Mining Web Log Data for Web Personalization. AI*IA 2003: Advances in Artificial Intelligence. 8th Congress of the Italian Association for Artificial Intelligence, Pisa, Italy, 2003.
  • Billsus D., Brunk C., Evans C., Gladish B., Pazzani M.: Adaptive Interfaces for Ubiquitous Web. "Communications of the ACM" 200, Vol. 45, No. 5.
  • Chen S.Y., Magoulas G.: Adaptable and Adaptive Hypermedia Systems. IRM Press, Hershey 2005.
  • Kempa A., Staś T.: Możliwości zastosowania metod inteligentnych na potrzeby tworzenia mechanizmów rekomendacji w e-administracji. W: Technologie Wiedzy w Zarządzaniu Publicznym. Red. J. Gołuchowski, A. Frączkiewicz-Wronka. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2007.
  • McGovern G., Norton R.: Content Critical. Financial Times Prentice Hall, London 2001.
  • Mobasher B., Cooley R., Srivastava J.: Creating Adaptive Web Sites Through Usage Based Clustering of URLs. Knowledge and Data Engineering Exchange Workshop, Chicago 1999, 2001.
  • Pazzani M., Billsus D.: Learning and Revising User Profiles: The Identification of Interesting Web Sites. "Machine Learning" 1997, 27(3).
  • Próchnicka M.: Metody i techniki modelowania użytkownika w inteligentnych systemach informacyjnych. II Krajowa Konferencja: Multimedialne i sieciowe systemy informacyjne. Politechnika Wrocławska, Wrocław 2000.
  • Rich E.A.: User Modeling via Stereotypes. University of Texas at Austin. "Cognitive Science" 1979, Vol. 3.
  • Sharwood S.: Facebook Warehousing 180 PETABYTES of data a year. "The Register" Retrieved August 8, 2013.
  • Smith J.D., Graham T.C.: Use of Eye Movements for Video Game Control. In: Proceedings of the International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology. ACE '06, Hollywood 2006.
  • www.emarketer.com/Coverage/SocialMedia.aspx [17.08.2014].
  • www.komputerswiat.pl/nowosci/internet/2013/25/do-konca-roku-co-czwarta-osoba-naswiecie- bedzie-regularnie-korzystala-z-serwisow-spolecznosciowych!.aspx [17.08.2014].
  • www-01.ibm.com/software/websphere/events/impact/ [17.08.2014].
  • www-01.ibm.com/software/data/bigdata/ [17.08.2014].
  • www.tobii.com/en/eye-tracking-research/global/ [17.08.2014].
  • http://www.apmgroupltd.com/ [17.08.2014].
  • http://www.eyetracking.pl/ [17.08.2014].
  • http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/polski-konsument-dzieli-sie-zinnymi- negatywnymi-opiniami-o-produkcie,98332.html [17.08.2014].
  • https://developers.facebook.com/ [17.08.2014].
  • http://tsiss.wordpress.com/2013/11/15/filtrowanie-spolecznosciowe/ [17.08.2014].
  • http://www.itil.org/en/vomkennen/itil/index.php [17.08.2014].
  • http://www.customercarewords.com/ [17.08.2014].
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2083-8611
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-1dcf3594-f8ce-47bc-bdbb-853de29687da
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.