PL EN


2015 | 44 cz. 2 | 166+176
Article title

E-commerce a wielokanałowa strategia marketingowa

Authors
Content
Title variants
E-Commerce and Multi-Channel Marketing Strategy
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Tematem artykułu jest przestawienie roli, jaką pełni wielokanałowa strategia marketingowa w przedsiębiorstwie. Prowadzenie elastycznych działań marketingowych przez przedsiębiorstwa w zależności od kanałów dystrybucji (offline, online i mobile), pozwala na lepsze dopasowanie oferty i produktu do potrzeb klienta. System Closed Loop Marketing (CLM) został stworzony do optymalizacji działań marketingowych dzięki analizie interakcji między przedsiębiorstwem i klientem. Umiejętne wdrożenie wielokanałowej strategii marketingowej do przedsiębiorstwa i połączenie wszystkich jej elementów w spójną całość jest czynnikiem sukcesu. Badania literaturowe przedsta-wione w artykule, ułatwią podejmowanie przez menadżerów decyzji dotyczących prowadzenia dzia-łań marketingowych na rynku e-commerce.
EN
The aim of this paper is to shed light on the role of multi-channel marketing strategy in the firm. The practice of conducting flexible marketing activities in keeping with the distribution channels used – offline, online and mobile – allows firms to better match their offers to customer needs. The closed-loop marketing (CLM) system was designed for optimization of marketing activities through analy-sis of the interaction between the company and the customer. Skillful implementation of multi-channel marketing strategy for the company and the combination of all its elements into a coherent whole is a factor of success. The research literature presented in this paper will help CMOs to take certain decisions relating to marketing activities on the e-commerce market.
Year
Volume
Pages
166+176
Physical description
Contributors
author
  • Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem, Wydział Zarządzania Politechnika Częstochowska, anna_rybak @poczta.fm
References
  • Antoniou G., Batten L., 2011, E-commerce: protecting purchaser privacy to enforce trust. “Electronic Commerce Research” No. 11, http://dx.doi.org/10.1007/s10660-011-90 83-3.
  • Bassanini A.,Scarpetta S., 2002, Growth, technological change, and ICT diffusion: Recentevidence from OECD countries. Oxford, „Review Economy Policy”, No. 18(3).
  • Daveri F., 2002, The new economy in Europe. Oxford, „Review Economy Policy”, No. 18(3).
  • Elliott G., Rundle-Thiele Sh., Weller D., 2012, Marketing, National Library of Australia, Wiley.
  • Fisk P., 2009, Geniusz biznesu. Kreatywne podejście do rozwoju firmy, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Hartman A., Sifonis J. ,Kador J., 2001, E-Biznes. Strategia sukcesu w gospodarce internetowej. Warszawa.
  • Kotler Ph., 2005, Marketing, Rebis Dom Wydawniczy, Warszawa.
  • Lacohee H., Phippen A.D., Furnell S.M., 2006, Risk and restitution: assessing how users establish online trust. Computers &Security, nr 25.
  • Lim B., Lee H., Kurnia S., 2007, Exploring the reasons for a failure of electronic payment systems: a case study of an Australian company, „Journal of Research and Practice in Information Technology”, No. 39.
  • Mobile Marketing Economic Impact Study, MMA, mLightenment, IHS Global Insight, 2013.
  • Okoli C., Mbarika V.W., McCoy A., 2010, The effects of infrastructure and policy on e-business in Latin America and SubSaharan Africa, „Europe Journal Information Sys-tem”, No. 19(1).
  • Paredes M.R., Barrutia J.M., Echebarria C., 2014, Resources for value co-creation in e-commerce: a review, „Electronic Commerce Research” No. 14, http://dx.doi.org/10. 1007/s10660-014-9135-6.
  • Parente S.L., Prescott EC, 1994, Barriers to technology adoption and development, „Journal Politic Economy” No. 102(2).
  • Pohjola M., 2003, The adoption and diffusion of ICT across countries: patterns and determinants [w:] D.C. Jones (ed.), The new economy handbook. Elsevier, New York.
  • Ramanathan R., E-commerce success criteria: determining which criteria count most, „Electronic Commerce Research” 2010 nr 10, http://dx.doi.org/10.1007/s10660-010- 9051-3.
  • Raport m-commerce w praktyce 2013, praktycy.com dla mGenerator.pl, wrzesień 2013.
  • Schafer K., Kummer T.F, 2013, Determining the performance of website-based relationship marketing, „Expert Systems with Applications” No. 40, http://dx.doi.org/10.1016/ j.eswa.2013.07.051.
  • Sokół G., 2014, Synergia e-commerce z klientem, „EuroLogistyka” nr 4.
  • Teo T.S.H., Liu J., 2011, Consumer trust in e-commerce in the United States, Singapore and China. Omega 2007 nr 35 [za:] G. Antoniou, L. Batten, E-commerce: protecting purchaser privacy to enforce trust. Electronic Commerce Research No. 11.
  • The CMO Survey, www.cmosurvey.org.
  • Tian Z., Zhang Z., Guan X., 2013, A new evolution model for B2C e-commerce market, „Information Technology and Management” No. 14, http://dx.doi.org/10.1007/s10799 -013-0159-8.
  • Wolk A., Ebling C., 2010, Multi-channel price differentiation: An empirical investigation of existence and causes, „International Journal of Research in Marketing” No. 27, http://dx.doi.org/10.1016/j.ijresmar.2010.01.004.
  • Zeira J., 1998, Workers, machines, and economic growth, „Quarto Journal Economy”, 13(4).
  • http://consider.pl/closed-loop-marketing (dostęp: 08.04.2015 r.).
  • www.interaktywnie.com/biznes/raporty.
  • http://old.stat.gov.pl/gus/definicje_PLK_HTML.htm?id=POJ-5934.htm (dostęp: 12.09. 2014 r.).
  • http://marketing-automation.pl/closed-loop-marketing-czyli-jak-w-prosty-sposob-zwiększyc-sprzedaz (dostęp: 08.04.2015 r.).
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-21c621f9-4a30-4ec7-985e-46b042eb89bc
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.