PL EN


2012 | 3 | 2 | 223-231
Article title

Multiplication table in the second grade – from game to computer

Content
Title variants
PL
Uczenie tabliczki mnożenia w drugiej klasie szkoły podstawowej z wykorzystaniem gier komputerowych
Languages of publication
EN PL
Abstracts
EN
The problem of learning the multiplication tables among the students of the second grade, is not a minor problem. With regard to that, designed are the various practical, imaginative, humorous, professional and scientific methods in order to ease the „suffering”. We are not going to engage in deeper analysis of particular approaches or methods presented here in the adoption of practical and useful knowledge. The aim is to introduce an „old procedure – wrapped in new clothes” = the one that is animated using computer applications. What all training procedures should have in common is that they must provide a comfortable „learning environment”, gamesome procedure and immediate practical-manipulative activity in the adoption of such a „dry content for learning”.
PL
W odpowiedzi na problematyczność nauki tabliczki mnożenia uczniów drugiej klasy szkoły podstawowej zaprojektowane i wykonane zostały różne profesjonalne i amatorskie, pomysłowe, praktyczne oraz dowcipne narzędzia mające zmniejszyć ich „cierpienie” w jej zapamiętywaniu. W artykule nie angażowano się w dogłębną analizę poszczególnych rozwiązań i metod ułatwiających zapamiętywanie tabliczki mnożenia. Przedstawiono jedynie tradycyjne metody nauczania „opakowane” w nowe środki. Wspólną cechą wszystkich metod jest to, że muszą one zapewniać komfortowe warunki nauki.
Year
Volume
3
Issue
2
Pages
223-231
Physical description
Dates
published
23012
Contributors
References
  • Clark D. (2008), Free VAK Learning styles test, London, Don Clark Production, preuzeto 19. marta 2012, http://www.businessballs.com/vaklearningstylestest.htm
  • Hilčenko S. (2010), Dijете i škola, može li drugačije?, 17. međunarodni znanstveni skup: „Društvo i tehnologija”, Knjiga sažetaka, s. 17, Zadar, Hrvatska.
  • Hilčenko S. (2011a), Gledam crtani film, a učim matematiku!, 18. međunarodni znanstveni skup: „Društvo i tehnologija“, Book of Manuscripts, p. 129–135, Croatia.
  • Hilčenko S. (2011b), Reflections of a Teacher about the Study of Geometrical Shapes Through an Animation Movie in Primary School, (Year 1 to 4), „International Year of Youth”, May 5th and 6th 2011, Faculty of Education/University of Education, Maribor, Slovenija and Elementary School Ruše, Slovenia 2011. Beiträge zum „Internationalen Jahr der Jugend”, Internationale monographie, Austria: Forschung und Wissenschaft, Erziehungwissenschaft, Band 11, LIT, seite 64.
  • Hilčenko S. (2011c), Model nastavnog časa na primeru namenski razvijenog animiranog filma kao izvora učenja u razrednoj nastavi, University of Rzeszow, The Institute of Technology, Department of Didactics of Technology and Computer Science, VIIIth International Scientific Conference, „Edukacja – Technika – Informatyka“, Przemyśl, Scientific Annual No/2/2011/Part 2, p. 191–198, Poland.
  • Obrazovno-multimedijalni i interaktivni animirani film sa kvizom: „Tačka, linija...” Všolskiulici_matematika:http://podium.gyldendal.no/lilibi/solska-ulica-1-2/matematika/to cka-crta postavljeno 16.12.2011.
  • http://www.cool-school.net/index.php?ucitelj=natalib&view=153
  • http://www.multiplication.com/interactive_games.htm
  • http://www.hyperactivedreamers.com/forum/index.php?topic=89.0
  • http://danijeldz.blogspot.com/2009/02/tablica-mnozenja.html
  • http://www.limundo.com/kupovina/Puzle-za-brzo-ucenje-tablice-mnozenja-/3406751
  • http://www.crtanifilmovi.biz/andjela-anakonda/tablica-mnozenja-video_5b0ff59d6.html
  • http://www.slideshare.net/ogidiv/stilovi-ucenja-370554
  • http://miroslavsekulic.pbworks.com
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-22e2d268-0e04-4efd-b481-ec93404c764f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.