PL
Autor skupia się na socjologicznej analizie empirycznych badań nad polskimi menedżerami prowadzonymi w strategii ilościowej oraz jakościowej. Główną tezą artykułu jest niedocenienie, a nawet bagatelizowanie procesu kształcenia, a także banalizowanie kwestii samorozwoju. Autor próbuje dokonać wstępnej syntezy badań oraz wskazać na zasadnicze elementy teorii organizacji, które dają się wykorzystać w pracy menedżera. Osobnym, bardzo istotnym zagadnieniem poruszanym w referacie jest kwestia umiejętności stosowania wiedzy w praktyce zarządzania. Autor konfrontuje opinie menedżerów z analizą zawartości grup dyskusyjnych na jednym z portali zawodowych, badaniami terenowymi nad polskimi menedżerami, a także z raportami Polskiej Komisji Akredytacyjnej.
EN
The author concentrates on the sociological analysis of empirical research on Polish managers conducted in quantitative and qualitative strategies. The main thesis of the article is that the process of education is underestimated or even ignored, and so is the question of self-development. The author attempts to preliminarily synthesise the research and indicate the main elements of the Theory of Organisation that may be used in managerial activities. A separate question, yet a very important one, treated in the article is the one of implementing the knowledge in the practice of management. The author confronts managers’ opinions with an analysis of the contents of the discussion groups on one of the professional websites, field research on Polish managers, and the reports of the Polish Accreditation Commission.