PL EN


2017 | 1 (68) | 89-100
Article title

Chrzest Polski w mediach

Authors
Content
Title variants
EN
The Baptism of Poland in the media
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Artykuł porusza problem rozumienia aktu chrztu Polski oraz 1050. rocznicy wydarzenia w wybranych tytułach polskich mediów. W oparciu o analizy przekazów mediów w kluczu teorii ugruntowanej oraz model sieciowy teorii agenda-setting autor prezentuje kategorie, które wyznaczyły medialną narrację na temat chrztu Polski. Wskazuje na dominację perspektywy indywidualnej (chrzest Mieszka) nad zbiorową (chrzest Polski). Podkreśla przy tym wkład myśli milenijnej kardynała Wyszyńskiego, obecnej w badanych przekazach.
EN
The article deals with the issue of understanding of 1050th anniversary of the baptism of Poland and the in the Polish media. Throught grounded theory and networked agenda-setting approach the author presents media coverage categories that shape the narrative about the Polish baptism. His findings indicate the domination of individual perspective on the baptism of Mieszko, rather than a collective one about the baptism of the country. Furthermore, the data show a significant impact of the so-called “Millennial thought” of the card. Wyszynski presented in the analyzed media coverage.
Year
Issue
Pages
89-100
Physical description
Contributors
author
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-24742554-4d61-488a-ae6b-19c20effc7e9
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.