Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 24 | 331-358

Article title

Materiały do bibliografii księży diecezji sandomierskiej za lata 2015-2016

Content

Title variants

EN
The materials for the bibliography of the Sandomierz Diocese priests in years 2015-2016

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Bibliografia obejmuje publikacje księży diecezji sandomierskiej za lata 2015-2016. Jest ona kontynuacją poprzednich zestawień drukowanych na łamach „Studiów Sandomierskich”. Obejmuje działy: I. Książki, II. A. Redakcja książek, II. B. Redakcja czasopism, III. A. Artykuły naukowe, III. B. Publikacje źródeł, III. C. Hasła w słownikach III. D. Recenzje, III. E. Zestawy bibliografii, F. Sprawozdania, wstępy w pracach zbiorowych, IV. A. Artykuły popularnonaukowe, IV. B. Materiały duszpasterskie, V. Inne.
EN
The bibliography includes the publications of priests from the Sandomierz Diocese in years 2015-2016. It is the continuation of the previous compositions printed in „Studia Sandomierskie”. It consists of the following sections: books, editorial works, reseach stu-dies, popular science and press articles, reviews.

Year

Volume

24

Pages

331-358

Physical description

Contributors

  • Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

References

  • N. Nitkiewicz, La praticadella Sacra Congregazione del Concilio circa ilcumulo di benefici in Polonia (1564-1752), Roma 1991.
  • N. Nitkiewicz, Eвангельскиеблаженства, Paзмышлeния, Полоцк-Брест 2000.
  • N. Nitkiewicz, Rapportiinterecclesialitracattoliciorientali e latini. Sussidiocanonico – pastorale (razem z D. Salachas), Roma 2007; poszerzone tłumaczenie angielskie książki: Inter-ecclesial relations betweeneastern and latincatholics. A canonical-pastoral handbook, Washington 2009.
  • N. Nitkiewicz, Gesùconfido in Te. Beato Michele Sopoćkodirettorespirituale di Santa Faustina Kowalska e apostolo Della Divina Misericordia, Roma 2008.
  • N. Nitkiewicz, Tam i z powrotem, Sandomierz 2010.
  • N. Nitkiewicz, Katolickie Kościoły Wschodnie. Kompendium Prawa, Sandomierz 2014.
  • N. Nitkiewicz, Bardziej dom niż pałac, Sandomierz 2015.
  • N. Nitkiewicz, Archiwum Świętej Kongregacji Soboru jako źródło do badań nad reformą trydencką w Polsce, „Studia Teologiczne” 10 (1992), s. 109-115.
  • N. Nitkiewicz, Męczennicy greckokatoliccy Ukrainy, „L'Osservatore Romano” wyd. polskie 22 (2001), nr 9, s. 36-38.
  • N. Nitkiewicz, Kościół katolicki w Kazachstanie i Armenii,„L'Osservatore Romano” wyd. polskie 22 (2001), nr 11-12, s. 37-39.
  • N. Nitkiewicz, Chrześcijańskie oblicze Bułgarii, „L'Osservatore Romano” wyd. polskie 23 (2002), nr 7-8, s. 35-36.
  • N. Nitkiewicz, Duchowość chrześcijańska w rozumieniu Sługi Bożego Ks. Michała Sopoćki, „Rocznik Teologii Katolickiej” 1(2002), s. 80-88.
  • N. Nitkiewicz, Wprowadzenie do Dekretu o katolickich Kościołach Wschodnich (razem z J.S. Gajek), w: Sobór Watykański II. Konstytucje, dekrety, deklaracje, Poznań 2002, s. 169-176.
  • N. Nitkiewicz, Vita e attività del Cardinale Władysław Rubin, w: Dall’Oronte al Tevere. Scritti in onore del cardinale Ignace Moussa I Daoud per ilcinquatentesimo di sacerdozio, Roma 2004, s. 157-169.
  • N. Nitkiewicz, Magna Domina Hungarorum. Riflessioni in occasionedell’anno Mariano proclamatodalla Chiesa greco-cattolicaungherese, „SICO” 59 (2004), s. 221-225.
  • N. Nitkiewicz, Il Contributogiuridico di Papa Giovanni Paolo II per le ChieseOrientalicattoliche (razem z D. Salachas), „SICO” 60 (2005), s. 176-180.
  • N. Nitkiewicz, La competenzadellaCongregazione per le ChieseOrientali circa le provvisteecclesiastiche in Europa, „SICO” 61 (2006), s. 215-219.
  • N. Nitkiewicz, Alienation des biens des personnesjuridiquesecclesiastiquesdependantes de la Congregation pour le EglisesOrientales (razem z A. Bèrard), „SICO” 61 (2006), s. 235-237.
  • N. Nitkiewicz, Kolegium Rosyjskie w Rzymie, w: Będziesz miłował. Księga Jubileuszowa 25. rocznicę sakry biskupiej Arcybiskupa Stanisława Szymeckiego Metropolity Białostockiego u progu 60. rocznicy święceń kapłańskich, Białystok 2006, s. 449-452.
  • N. Nitkiewicz, Kustosz relikwii św. Andrzeja Apostoła, w: W służbie Bogu bogatemu w miłosierdzie. W przestrzeni Kościoła w Ełku, Białymstoku i na Warmii, Olsztyn 2007, s. 49-51.
  • N. Nitkiewicz, La Congregazione per le ChieseOrientalinellariformadellaCuria Romana attuata da Papa Paolo VI, „SICO” 62 (2007), s. 185-195.
  • N. Nitkiewicz, Chrzest dziecka w małżeństwie mieszanym, „Roczniki Nauk Prawnych” 17 (2007), z. 2, s. 68-76.
  • N. Nitkiewicz, Il MassimariodellaCongregazione per le ChieseOrientali, „SICO”, 63 (2008), s. 317-323.
  • N. Nitkiewicz, Małżeństwo wiernych katolickich Kościołów wschodnich zawierane wobec duchownego Kościoła łacińskiego, w: Małżeństwo i rodzina w prawie kanonicznym, polskim i międzynarodowym. Księga pamiątkowa dedykowana ks. prof. Ryszardowi Sztychmilerowi, Olsztyn 2008, s. 174-184.
  • N. Nitkiewicz, Rapportifra la legislazioneeuropea o nazionale e i principidella morale
  • cristiana, w: RapportiChiesa-Stato: prospettivestoriche e teologiche. Atti del II Forum EuropeoCattolico-OrtodossoRodi, Grecia 18-22 ottobre 2010, Bologna 2011, s. 157-161.
  • N. Nitkiewicz, Forma zawarcia małżeństwa w prawie katolickich Kościołów wschodnich, w: Przesłanki konieczne zawarcia małżeństwa. Próba systematyzacji zagadnienia w aspekcie wymogów formy religijnej, red. A. Tunia, Lublin 2011, s. 161-164.
  • N. Nitkiewicz, Prymat papieski a zakres autonomii zebrań biskupów, „AnnalesCanonici” 8 (2012), s. 35-45.
  • N. Nitkiewicz, Bułgarski Kościół sui iuris, w: Misja bułgarska zmartwychwstańców: 150 lat w służbie Kościołowi i społeczeństwu, red. W. Misztal, W. Mleczko, Kraków 2013, s. 119-129.
  • N. Nitkiewicz, Proboszcz terytorialny i proboszcz personalny, w: Parafia w prawie kanonicznym i w prawie polskim. Prace Wydziału Nauk Prawnych nr 50, red.
  • S.L. Głódz, J. Krukowski, M. Sitarz, Lublin 2013, s. 59-76.
  • N. Nitkiewicz, Współczesny katolicyzm ormiański, „Biuletyn Ormiańskiego Towarzystwa Kulturalnego” 84-85 (2016), s. 3-12.
  • N. Nitkiewicz, Kościół katolicki w dialogu ekumenicznym – ludzie, nauczanie, działania, w: Lublin – miasto zgody religijnej. Ekumenizm w historii, teologii, kulturze, red. S. Pawłowski, S.J. Żurek, Lublin 2017, s. 209-222.
  • G. Gurba, Represje gestapo wobec alumnów seminarium w Błoniu k. Tarnowa. Ze wspomnień ks. prałata Adama Kaźmierczyka – świadka początków męczeńskiej drogi bł. ks. Romana Sitki, „Tarnowskie Studia Teologiczne” 32 (2013), nr 2, s. 89-102.
  • G. Gurba, Recepcja treści obrazów na przykładzie malowideł w kościele św. Pawła w Sandomierzu, w: Otwarte usta: prawda czy fałsz?, red. J. Zimny, Stalowa Wola 2014, s. 481-490.
  • G. Gurba, Komunikacja nauczyciel-uczeń w procesie resocjalizacji młodzieży. Działalność pedagogiczna ks. Adama Kaźmierczyka w Zakładzie Poprawczym w Tarnowie, w: Nauczyciel – Wychowawca – Pedagog. Wyzwania i zadania, red. P. Juśko, M. Borys [i inni], Tarnów 2014, s. 38-47.
  • G. Gurba, Zagadnienie recepcji bizantyńsko-ruskich malowideł bazyliki sandomierskiej w epokach późniejszych, „Studia Sandomierskie” 21 (2014), s. 189-203.
  • G. Gurba, Pedagogiczna rola muzeów kościelnych na wybranych przykładach działań Muzeum Parafialnego w Grybowie, „Pedagogika Katolicka” 15 (2014), nr 2, s. 99-110.
  • G. Gurba, Karol de Prevo i jego twórczość – natchnienie czy wyrachowanie?, w: III Łódzkie Spotkanie Studentów Historii Sztuki (Łódź, 12-14.12.2014): W blasku Orientu, Dziedzictwo postindustrialne problemy, wyzwania, perspektywy, Pod natchnieniem – źródła i inspiracje: wybrane materiały ze studencko-dokto-ranckiej konferencji naukowej zorganizowanej przez Koło Naukowe Historyków Sztuki Uniwersytetu Łódzkiego, red. K. Stefański, A. Barczyk, Łódź 2015, s. 125-138.
  • G. Gurba, Męczeństwo Szymona z Trydentu w cyklu obrazów w kościele pw. Nawrócenia św. Pawła Apostoła w Sandomierzu, w: Ciało i duch w obliczu śmierci, red. B. Kuklińska, M. Gudowska, A. Gudowski, Lublin 2016, s. 161-173.
  • G. Gurba, Carlo di Prevo – un pittoreticinese in Polonia. Prova di approcciomonogra-fico, „Resovia Sacra” 23 (2016), s. 75-93.
  • P. Kulita, Wybrane śpiewy nieszporów niedzielnych w polskich śpiewnikach katolickich po Soborze Watykańskim II, Polihymnia, Lublin 2008, ss. 223.
  • P. Kulita, Muzyka w sakramentach inicjacji chrześcijańskiej po Soborze Watykańskim II na podstawie obrzędów w języku polskim, Polihymnia, Lublin 2015, ss. 338.
  • P. Kulita, Śpiewy o Eucharystii jako pokarmie na procesję komunijną, „Annaleslublinenses pro musica sacra” 1 (2010), nr 1, s. 345-355.
  • P. Kulita, Śpiewy podczas nabożeństwa ku czci św. Idziego w parafii Sucha, w diecezji radomskiej, w: Święty Idzi a tajemnica życia, red. M. Jagodziński, Radom 2012, s. 247-255.
  • Ł. Sadłocha, Teorie zamknięte Heisenberga a sformalizowane teorie aksjomatyczne, „Studia Sandomierskie” 20 (2013), z. 2, s. 169-177.
  • Ł. Sadłocha, Zastosowanie poziomów złożoności w czwartej drodze Tomasza z Akwinu, „Studia Ełckie” 17 (2015), z. 1, s. 7-17. (współautorstwo z B. Krzosem)
  • Ł. Sadłocha, Niejednoznaczność współczesnego emergentyzmu, „Studia Sandomierskie” 22 (2015), s. 291-296.
  • S. Chrost,The issue of care for the elderly in the context of the ongoing socio-demographic changes in Europe, w: New Caregivers for New Elderly People, red. G. Biggio, Cluj-Napoca 2015, s. 11-19.
  • S. Chrost,The experience in the Polish trial, w: New Caregivers for New Elderly People, red. G. Biggio, Cluj-Napoca 2015, s. 81-94.
  • S. Chrost,Pedagogiczne implikacje humanizmu personalistycznego Wincentego Granata, „Paedagogia Christiana” 2015, nr 1 (35), s. 181-199.
  • S. Chrost,Stosunek młodzieży gimnazjalnej do wybranych norm moralnych zawartych w Dekalogu, „Paedagogia Christiana” 2015, nr 2 (36), s. 143-160.
  • S. Chrost,Hermeneutyka w badaniach pedagogicznych – szanse i zagrożenia, „Studia Pedagogiczne” 2015, nr 26, s. 117-133.
  • S. Chrost,Fables and Storytelling as a Form of Therapy for Children, w: Contemporary Homo Ludens, red. Halina Mielicka-Pawłowska ,Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne 2016, s. 268-282.
  • S. Chrost,Kompetencje personalne i społeczne pracowników socjalnych, w: Stanowlienieprofesionała: oczerki teorii i praktiki, red. E, Asmakovets, S. Koziej, Omsk 2016, s. 215-222.
  • S. Chrost,Czy możliwe jest mieszanie kultur? Refleksje o integracji kulturowej w pracy socjalnej na kanwie teorii cywilizacji Feliksa Konecznego, w: Praca socjalna wobec wyzwań współczesności, t. 2, red. E. Bojanowska, M. Kawińska, Warszawa 2016, s. 61-72.
  • S. Chrost,Geneza i rozwój katolicyzmu społecznego w Polsce międzywojennej, w: Praca socjalna jako dyscyplina naukowa? Współczesne wyzwania wobec kształcenia i profesji, red. M. Kawińska, J. Kurtyka-Chałas, Warszawa 2016, s. 109-129.
  • S. Chrost,Integracja migrantów do społeczeństwa przyjmującego – „chcieć i móc”, w: M. Krawczyk-Blicharska, R. Miszczuk, Doradztwo międzykulturowe w dobie przemian cywilizacyjnych, Kielce 2016, s. 16-26.
  • S. Chrost,Człowiek podobny do Boga przez przebaczenie w nauczaniu św. Jana Chryzostoma, „Paedagogia Christiana” 2016, nr 1 (37), s. 233-248.
  • S. Chrost,Selected children’s emotional deficits and fable therapy, „Visnyk of the Lviv University” Series Pedagogics, 2016, nr 31, s. 318-332.
  • S. Chrost,Narracja i bajki jako metoda wychowania i terapii dziecięcej, „Zabawy i zabawki. Studia antropologiczne” 2016, t. 14, s. 47-65.
  • J. Dąbek, Kościół i klasztor św. Józefa w Sandomierzu – wczoraj i dziś, współautor: A. Łyko, Sandomierz 2015/
  • J. Dąbek, Błogosławiony Ksiądz Antoni Rewera: Rewera re quidemvera, współautor: A. Łyko, Sandomierz 2016/
  • J. Dąbek, Katechezy o sakramentach. t. 2, Sandomierz 2016, ss. 279.
  • J. Dąbek,Education of a young person for living in the truth, „SpołeczeństwoiRodzina” 2016, nr 4 (49).
  • S. Kowalczyk, Idea duszy w refleksji filozoficznej, Lublin 2016.
  • S. Kowalczyk, Liberalizm: jego dylematy i zagrożenia, Lublin 2016.
  • S. Kowalczyk, Światopogląd chrześcijański – problemy wybrane, Lublin 2016.
  • S. Kowalczyk, Humanistyczno-etyczny sens religijnych pielgrzymek, w: Duchowa droga św. Jakuba. Jan Paweł II – Europejski Pielgrzym, red. J. Sobczyk, M. Kaczmarczyk, Staszów 2015.
  • S. Kowalczyk, Sport jako sektor polityki państwa, w: Kultura fizyczna i polityka, red. Z. Dziubiński, K. Janowski, Warszawa 2015, s. 173-180.
  • S. Kowalczyk, Ekonomiczna aktywność państwa w społecznym nauczaniu Papieża Jana Pawła II, „Annales” 18 (2015), nr 1, s. 7-16.
  • S. Kowalczyk, Osoba i twórczość sługi Bożego ks. Wincentego Granata, w: Pasjonat miłości Boga i człowieka. Sługa Boży ks. Wincenty Granat, red. Z. Janiec, Sandomierz 2015, s. 39-48.
  • S. Kowalczyk, Ks. Stefan Wilk (1929-2015), KDS 108 (2015), nr 9-10, s. 619-622.
  • S. Kowalczyk, Antropologia personalistyczna wobec zagrożeń sportu profesjonalno-wyczynowego, w: Kultura fizyczna i edukacja. Refleksja personalistyczna, Bydgoszcz 2016, s. 52-61.
  • S. Kowalczyk, Naród, w: Encyklopedia aksjologii pedagogicznej, red. K. Chałas, A. Maj, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne, Radom 2016, s. 635-640.
  • M. Kozera, Mediacja, rys filologiczno-historyczny, w: Przyszłość mediacji w polskim systemie prawa, red. T. Rakoczy, Lublin 2014, s. 9-18.
  • M. Kozera, Epitafia pamiątkowe, ed. tekstów, tłum., w: J. Dąbek, A. Łyko, Kościół i klasztor św. Józefa w Sandomierzu wczoraj i dziś, Sandomierz 2015, s. 65-72.
  • M. Kozera, Kościoły dekanatu opatowskiego i ich wyposażenie w świetle wizytacji biskupa Załuskiego z 1748 r., „Studia Sandomierskie” 22 (2015), s.15-32.
  • M. Kozera, Parafia w Ostrowcu od powstania do potopu szwedzkiego – w świetle wizytacji biskupich, w: Parafia św. Michała Archanioła w Ostrowcu Świętokrzyskim 1614-2016, red. B. Stanaszek, Ostrowiec Świętokrzyski 2016, s. 9-22.
  • M. Kozera, Parafia w Ostrowcu od wojen północnych do połowy XVIII w. – w świetle wizytacji kościelnych, w: Parafia św. Michała Archanioła w Ostrowcu Świętokrzyskim 1614-2016, red. B. Stanaszek, Ostrowiec Świętokrzyski 2016,
  • s. 22-32.
  • B. Krzos,Concerning on the means of Manipulation in Mass Media, „Społeczeństwoi Rodzina” 2016, nr 1, s. 98-116.
  • B. Krzos,Obrona przed przemocą: liberalna wolność czy godność osoby?, w: Przemoc w rodzinie. Pomoc, interwencja, wsparcie społeczne, red. A. Witkowska-Paleń, Stalowa Wola 2016, s. 15-37.
  • B. Krzos,Próba ujęcia języka metafizyki w świetle pracy Język i świat realny Mieczysława Alberta Krąpca, „Roczniki Filozoficzne” 2 (2016), s. 42-62.
  • B. Krzos,The Possibility of Moral Life without Religion in the Light of Ethical Writtings of Tadeusz Kotarbiński, „RocznikiTeologiiMoralnej”, 3 (2016), s. 57-67.
  • J. Łapiński,O definiowaniu pojęć dotyczących krajobrazu – kilka uwag metodologicznych, „Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego” 2015, nr 30, s. 9-18.
  • T. Moskal, Biblioteka parafialna w Modliborzycach w okresie przedrozbiorowym, w: Modliborzyce. Studia z dziejów miejscowości i gminy, red. D. Szulc, Lublin – Modliborzyce 2014-2015, s. 324-338.
  • T. Moskal, Powstanie i rozwój Oddziału w Sandomierzu, w: W służbie Wiekuistej Prawdzie. Polskie Towarzystwo Teologiczne 1924-2014. Księga jubileuszowa pod redakcją ks. Kazimierza Panusia, Kraków 2015, s. 83-90 (współautor: R. B. Sieroń).
  • T. Moskal, Św. Jan Chrzciciel w cieniu św. Benedykta z Nursji. Kartki z dziejów Puchaczowa, „Roczniki Teologiczne” 62 (2015), z. 4, Historia Kościoła, s. 105-114.
  • T. Moskal, Historiografia wydarzeń i osób związanych ze Zgoda Sandomierską z 1570 roku w Sandomierskim Muzeum Diecezjalnym, „Roczniki Teologiczne” 62 (2015), z. 4, Historia Kościoła, s. 234-241.
  • T. Moskal, „... zastaliśmy w zakrystii Turka w zawoju, z broda ogromną”. Adam Prosper Burzyński OFM (1755-1830) jako prefekt apostolski w Egipcie, „Kościół w Polsce. Dzieje i kultura”, 15 (2016), s. 71-81.
  • T. Moskal, Organizacja i działalność Kurii Diecezjalnej w Sandomierzu 1918-1939, w: Kurie (archi)diecezjalne Kościoła rzymskokatolickiego w II Rzeczypospolitej, red. M. Dębowska, Lublin 2016, s. 211-223.
  • T. Moskal, Proboszczowie parafii Racławice w 1772-1922, w: Veritas in caritate. Księga pamiątkowa ku czci Księdza Profesora Andrzeja Szostka MIC, red. o. M. Tkaczyk, M. Krupa, ks. K. Jaworski, Lublin 2016, s. 331-337.
  • T. Moskal, Mikołaj Spytek Ligęza z Bobrku herbu Półkozic (ok. 1562-1637), w: Sanktuarium Matki Bożej Rzeszowskiej 1513-2013, red. A. K. Sitnik, W. P. Tokarski, Kalwaria Zebrzydowska 2016, s. 121-126.
  • T. Moskal, St. Bernard (1090-1153). The 900th Anniversary of Establishment of Clairvaux, „RocznikiTeologiczne” 63 (2016), z. 4 Historia Kościoła, s. 29-41.
  • T. Moskal, Działalność ks. Franciszka Jopa i okres jego posługi biskupiej w Sandomierzu, w: Biskup Franciszek Jop. W 40. rocznicę śmierci pierwszego pasterza diecezji opolskiej (1976-2016), red. P. Górecki, Opole 2016, s. 43-62.
  • T. Moskal, Księgozbiór parafii w Tarłowie w świetle wizytacji generalnej z 1748 roku, w: FLORILEGIUM HISTORICUM AMICORUM MUNERA, Profesorowi Krzysztofowi Maciejowi Kowalskiemu w sześćdziesiątą piątą rocznicę urodzin przyjaciele, koledzy, uczniowie, red. T. Maćkowski, Gdańsk 2016, s. 431-436.
  • R. Sieroń, Sandomierskie spotkania z Biblią. Polskie Dzieło Biblijne im. Św. Jana Pawła II w Diecezji Sandomierskiej 2005-2016, Sandomierz 2016.
  • R. Sieroń, Wartości chrześcijańskie w XX i XXI wieku: zagrożenia i szanse, Tarnów – Łapczyca 2015.
  • R. Sieroń, Młode pokolenie w świecie wielowymiarowego ryzyka, Stalowa Wola 2015.
  • R. Sieroń, Homo religiosus versus homo politucus. Współpraca czy konflikt?, Tarnów – Łapczyca 2015.
  • R. Sieroń, Miłość ojczyzny drogą do uporządkowanej miłości społecznej. Analiza pojęcia patriotyzm w dziele św. Jana Pawła II „Pamięć i tożsamość”, w: Jak mądrze kochać Ojczyznę? Jak dziś rozumieć patriotyzm? Pamiętnik projektu edukacyjnego, red. J. Parys, P. Juśko, Tarnów 2015, s. 39-42.
  • R. Sieroń, Powstanie i rozwój Oddziału w Sandomierzu, w: W służbie wiekuistej Prawdzie. Polskie Towarzystwo Teologiczne 1924-2014. Księga jubileuszowa, red. K. Panuś, Kraków 2015, s. 83-90, współautor T. Moskal.
  • R. Sieroń, Le moderneforme di educazionenelcampodeglistudibiblicisullabasedelleattivitàdell’OperaBiblica di San Giovanni Paolo II in Polonia, w: Włoskie i polskie osobliwości. Relacja, komplementarność, integracja. Peculiaritàitaliane e polacche. Relazione, complementarietà, integrazione, red. P. Prüfer, P. Słowiński, Gorzów Wielkopolski 2015, s. 39-49.
  • R. Sieroń, Nowe metody doskonalenia zawodowego katechetów i duszpasterzy z dziedziny biblistyki na podstawie działalności Polskiego Dzieła Biblijnego im. Jana Pawła II, w: Studia nad problematyką doskonalenia zawodowego nauczycieli w Polsce i na Słowacji w perspektywie historycznej i współczesnej, red.
  • E. Juśko i in., Łapczyca – Tarnów 2015, s. 145-163.
  • R. Sieroń, Geografia ducha jako komponent pedagogii społecznej św. Jana Pawła II w badaniach FabbioZavattaro, w: Duchowa droga świętego Jakuba. Św. Jan Paweł II – europejski pielgrzym, red. J. Sobczyk, M. Kaczmarczyk, Staszów 2015, s. 53-60.
  • R. Sieroń, Wychowanie do bycia świętym w świetle eksploracji źródeł biblijnych, w: Wokół pojęcia świętości. W nawiązaniu do życia i myśli św. Jana Pawła II, red. W. Dłubacz, Stalowa Wola 2015, s. 43-63.
  • R. Sieroń, Królestwo Syna Człowieczego, które nie ulegnie zagładzie w: XXI Tydzień Biblijny w Diecezji Sandomierskiej, 22 XI – 28 XI 2015 „Boże, mój Ojcze! Jesteś przyjacielem mojej młodości” (Jr 3,40), red. A. Kończak, Sandomierz 2015, s. 12-17.
  • R. Sieroń, Biblijna pedagogia „roztropnego umiaru” – receptą na „cywilizację uzależnień”, w: Na krawędzi. Reperkusje zachowań ryzykownych w relacji do ciała, red. P. Prüfer, Gorzów Wielkopolski 2016, s. 57-72.
  • R. Sieroń, Od eros do agape. Pedagogia miłości w starotestamentalnej Pieśni nad pieśniami w świetle badań interdyscyplinarnych, w: „Społeczeństwo i Rodzina. Stalowowolskie Studia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II”, 2015, nr 2 (43), s. 7-26.
  • R. Sieroń, Kucharski J., Przez nawrócenie ku zmartwychwstaniu. Biblijna Droga Nawróconych. Zwróceni ku Światłości: ze śmierci do życia, „Przegląd Biblijny” 7 (2015), s. 92-110.
  • R. Sieroń, Kucharski J., Polska Droga Świętych – nabożeństwo Drogi Światła w Jubileuszowym Roku Miłosierdzia, w 1050 rocznicę Chrztu Polski, w roku Światowych Dni Młodzieży w Polsce, „Przegląd Biblijny” 8 (2016), s. 100-122.
  • S. Siwecki, Trinity and Church in the Light of Vatican II’s Constitution Lumen Gentium, „RocznikiTeologiczne”, Teologiadogmatyczna, 62 (2015), s. 153-173.
  • S. Siwecki, LoSpirito Santo co-istituisce la Chiesa. La concezione di Francesco Lambiasi, „Teologia w Polsce” 9 (2015), nr 1, s. 17-37.
  • S. Siwecki, Mutabilis Deus? Unavoceneldibattito, „Studia Sandomierskie” 22 (2015), s. 215-229.
  • B. Stanaszek,Wątki rozwadowskie w dorobku naukowym ks. doc. dra hab. Wilhelma Gaja-Piotrowskiego, w: Z przeszłości miasta Rozwadowa, Muzeum Okręgowe, Stalowa Wola 2015, s. 9-17.
  • B. Stanaszek,Rozbudowa kościoła pw. św. Michała w Ostrowcu Świętokrzyskim (1924-1938), „Studia Sandomierskie” 22 (2015), s. 53-87.
  • B. Stanaszek, Represje władz państwowych wobec proboszcza parafii Brzostek ks. Piotra Szkolnickiego, w: Super omniaveritas. Księga dedykowana Księdzu Profesorowi Tadeuszowi Śliwie w 90. rocznicę urodzin i 50-lecie pracy naukowej, red. J. Wołczański, przy współpr. S. Nabywańca i A. Szala, Wydawnictwo bł.
  • Jakuba Strzemię Archidiecezji Lwowskiej Ob. Łac., Lwów-Kraków 2015, s. 631-638.
  • B. Stanaszek, Parafia św. Michała w Ostrowcu Kieleckim (Świętokrzyskim) w latach 1918-1945, w: Parafia św. Michała Archanioła w Ostrowcu Świętokrzyskim 1614-2016, red. B. Stanaszek, Sandomierz 2016, s. 137-249.
  • B. Stanaszek, Kościół pw. św. Leonarda w Kleciach na przełomie XVIII i XIX wieku. Zmierzch średniowiecznego sanktuarium, „Studia Redemptorystowskie” 14 (2016), s. 523-531.
  • P. Tylec,Budownictwo sakralne i kościelne oraz tworzenie nowych miejsc kultu religijnego na terenie dekanatu Janów Lubelski w latach 1944-1981, „Studia Sandomierskie” 22 (2015), s. 151-192.
  • P. Tylec,Sandomierskie Seminarium Duchowne w fotografii (1904-1945), KDS 108 (2015), s. 583-594.
  • P. Tylec,Parafia św. Michała Archanioła w Ostrowcu Świętokrzyskim w latach 1945-1989. Terytorium i ludność, w: Parafia św. Michała Archanioła w Ostrowcu Świętokrzyskim 1614-2016, red. B. Stanaszek, Ostrowiec Świętokrzyski 2016, s. 251-263.
  • P. Tylec,Parafia św. Michała Archanioła w Ostrowcu Świętokrzyskim w latach 1945-1989. Duchowieństwo i siostry zakonne, w: Parafia św. Michała Archanioła w Ostrowcu Świętokrzyskim 1614-2016, red. B. Stanaszek, Ostrowiec Świętokrzyski 2016, s. 264-277.
  • P. Tylec,Parafia św. Michała Archanioła w Ostrowcu Świętokrzyskim w latach 1945-1989. Świątynia parafialna, kaplice i kościoły przy powstających ośrodkach duszpasterskich, cmentarz w latach 1945-1989, w: Parafia św. Michała
  • Archanioła w Ostrowcu Świętokrzyskim 1614-2016, red. B. Stanaszek, Ostrowiec Świętokrzyski 2016, s. 277-306.
  • P. Tylec,Parafia św. Michała Archanioła w Ostrowcu Świętokrzyskim w latach 1945-1989. Budynki parafialne, nieruchomości ziemskie, kwestie podatkowe, w: Parafia św. Michała Archanioła w Ostrowcu Świętokrzyskim 1614-2016, red. B. Stanaszek, Ostrowiec Świętokrzyski 2016, s. 306-328.
  • P. Tylec,Parafia św. Michała Archanioła w Ostrowcu Świętokrzyskim w latach 1945-1989. Duszpasterstwo, w: Parafia św. Michała Archanioła w Ostrowcu Świętokrzyskim 1614-2016, red. B. Stanaszek, Ostrowiec Świętokrzyski 2016, s. 328-352.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-266c66ee-9679-4c13-af31-d53324b4e7ea
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.