Title variants
On-line sale restrictions in distribution agreements
Languages of publication
Abstracts
Celem artykułu jest omówienie: a) kiedy – z punktu widzenia prawa ochrony konkurencji – wertykalne ograniczenia w sprzedaży przez Internet są dopuszczalne, a kiedy zakazane; oraz b) uporządkowanie pojęć i umieszczenie przedmiotowych ograniczeń wertykalnych w systemie prawa ochrony konkurencji (w szczególności w kontekście metodologii ich analizy).
Article (a) discusses when - from the perspective of competition law – vertical on-line sale restrictions are permissible and when prohibited as well as (b) clarifies terminology and places these vertical restrictions within the overall competition law system (particularly in the context of the methodology of their analysis).
Keywords
Year
Volume
Issue
Pages
23-44
Physical description
Dates
published
2013-05-31
Contributors
author
References
- Kowalik-Bańczyk K., Internet a problematyka wspólnotowego prawa konkurencji, „Studia Europejskie” 2005, nr 2
- Modzelewska de Raad M., More economic approach to exclusivity agreements: how does it work in practice?, Case comment to the judgment of the Court of Appeals in Warsaw of
- 25 February 2010 – Lesaffre Polska, YARS 2011, 4(5)
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-27df872d-b23b-4b82-9a97-0dbada63d5d0