PL EN


2016 | 4 (17) | 117-155
Article title

Innowacyjne kształcenie nauczycieli na przykładzie modelu singapurskiego

Content
Title variants
EN
Innovative teacher training – example of the Singaporean model
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Artykuł koncentruje się na analizie singapurskiego modelu kształcenia nauczycieli z punktu widzenia zastosowanych w nim rozwiązań, które mogłyby potencjalnie zostać wykorzystane w systemie polskim. Na tle struktury omawianego modelu zobrazowano całościowe podejście singapurskich instytucji odpowiedzialnych za szeroko pojmowaną edukację, do niezwykle istotnej roli, jaką nauczyciel powinien pełnić we współczesnym społeczeństwie wiedzy.
EN
The article focuses on an analysis of the Singaporean teacher training model from the perspective of the solutions applied within it, which could potentially be utilized in the polish system. On the background of this particular model’s structure, the holistic approach of Singaporean institutions responsible for teacher education, meant to prepare them to the crucial role they are meant to play in the modern knowledge society, has been depicted.
Year
Issue
Pages
117-155
Physical description
Contributors
  • Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-28cbac5b-9dec-4068-acbe-93880d66bcc0
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.