PL
W artykule przedstawiona została spektakularna koncepcja wykorzystania franczyzy jako strategii restrukturyzacyjnej upadającego przedsiębiorstwa. Zazwyczaj ta forma współpracy dedykowana jest znanym oraz posiadającym ugruntowaną i wiarygodną pozycję rynkową markom. Jak wykazali autorzy opracowania, franczyza w specyficznych realiach rynkowych, może stanowić strategię ratowania upadającego przedsiębiorstwa. Omawiane w artykule studium przypadku zostało oparte na przykładzie pierwotnie ogłoszonej przez sąd w 2012 r. upadłości układowej, w wyniku problemów finansowych przedsiębiorstwa z branży FMCG. Z uwagi na to, iż delikatesy funkcjonujące pod nową marką: BOMI Smak Tradycji, w dalszym ciągu funkcjonują w tle toczącego się postępowania upadłościowego jednostek stanowiących trzon centrali grupy kapitałowej BOMI, analizowany przykład wykorzystania franczyzy, w restrukturyzacji upadającego dłużnika, jest w dalszym ciągu niezakończony. Trudno tym samym na tym etapie realizacji przez spółkę opisywanej w artykule strategii w pełni ocenić możliwość praktycznego stosowania franczyzy w restrukturyzacji upadłego przedsiębiorstwa.