Title variants
Functioning of a pupil in educational process subject to his homeostatic regulatory mechanism
Languages of publication
Abstracts
W artykule omówiono działania i skuteczność homeostatycznego mechanizmu regulacji, skutki zakłócenia równowagi funkcjonalnej oraz zaprezentowano implikacje dla przebiegu procesu edukacyjnego wynikające z analizy i znajomości homeostatycznych mechanizmów regulacji jej uczestników.
In the article functioning and effectiveness of homeostatic regulatory mechanism as well as the effects of functional balance distortion, were discussed. Implications for direction of educational process resulting from the analysis and understanding of homeostatic mechanisms of regulation of its participants, were presented.
Publisher
Journal
Year
Volume
Issue
Pages
50-56
Physical description
Dates
published
2016
Contributors
author
- Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie, Polska
References
- Mazur M. (1966), Cybernetyczna teoria układów samodzielnych, Warszawa.
- Mazur M. (1976), Cybernetyka i charakter, Warszawa.
- Wilsz J. (2009), Teoria pracy. Implikacje dla pedagogiki pracy, Kraków.
- Wilsz J. (2013), Poglądy profesora Mariana Mazura na temat edukacji w kontekście teorii systemów autonomicznych [w:] Kształcenie zawodowe: pedagogika i psychologia, nr XV, red. T. Lewo-wicki, J. Wilsz, I. Ziaziun, N. Nyczkało, Częstochowa–Kijów.
- Wilsz J. (2014a), Edukacja z perspektywy paradygmatu systemowego i globalizującego się świata [w:] Edukacja i gospodarka w kontekście procesów globalizacji, red. W. Kojs, E. Rostańska, K. Wójcik, Kraków.
- Wilsz J. (2014b), Implikacje przemian na rynku pracy dla edukacji [w:] Pragmatyzm edukacyjny w kontekście zmian, red. E. Męciny-Bednarek, Kielce
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-2951c4f5-c954-4715-a281-a14d76c62c57