PL EN


2014 | 6 "Edukacja kulturowa. Ujęcie monograficzne" | 95-105
Article title

Rodzaje gier użytkowych (serious games) oraz ich zastosowanie w edukacji – opis zjawiska

Content
Title variants
EN
Kinds of serious games and their use in education – phenomenon description
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
The article describes the phenomenon of "serious games", which take different names in the Polish research circle. The main issue of the article is the description of the most important subgenres together with the examples, as well as an attempt to describe the possibilities of using the serious games in education (and in raising the workers' competences), especially in the perspective of increased AR technology availability.
Contributors
  • Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
References
  • Abt C.C. (1970), Serious Games, New York.
  • Alvarez J., Rampnoux O. (2007), Serious Game: Just a question of posture?, „Artificial & Ambient Intelligence”, Newcastle.
  • Azuma, R. (1997), A Survey of Augmented Reality, Presence: Teleoperators and Virtual Environments.
  • Bogost I. (2007), Persuasive Games: the expressive power of videogames, MIT.
  • Filiciak M. (2006), Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej, Warszawa.
  • Frasca G. (2007), Play the Message. Play, Game and Videogame Rhetoric, Copenhaga.
  • Huizinga J. (2007), Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, Warszawa.
  • Kluska B. (2008), Dawno temu w grach, Łódź.
  • Łabądź J.W. (2013), „Serious games”, play as science and education - a Polish perspective, „Media i Społeczeństwo”, nr 3.
  • Marcus G. (2009), Prowizorka w mózgu, Sopot.
  • Pias, C. (2004), Computer Spiel Welten, Weimar.
  • Urbańska-Galanciak D. (2009), Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych, Warszawa.
  • http://technopolis.polityka.pl/2010/gry-na-powaznie-czyli-na-czym-polega-serious-gaming (dostęp: 10.12.2013).
  • http://www.akademiamlodegoinformatyka.pl/ (dostęp: 10.12.2013).
  • http://www.reloadedinteractive.com/ (dostęp:10.12.2013).
  • http://nowymarketing.pl/a/681,in-game-ads-czyli-reklama-w-grach (dostęp: 10.12.2013).
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-29708067-ba22-40a8-9c7b-fd63a12c0588
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.