Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 4 | 197-205

Article title

Obtaining information by postgraduate students in the era of IT development

Authors

Selected contents from this journal

Title variants

PL
Pozyskiwanie informacji przez studentów studiów podyplomowych w dobie rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
Technological changes have a tremendous impact on education and methods of obtaining information. The author is concerned with the question where exactly postgraduate students obtain information from in the era of IT development. The aim of the article is to explain to what extent technology influences the process of obtaining information by determining, for instance, the relationship bet
PL
Przedmiotem opracowania są źródła pozyskiwania informacji wykorzystywane przez studentów studiów podyplomowych w dobie rozwoju technologii informacyjno- -komunikacyjnych. Szybkie przemiany, jakie zachodzą w sferze technologicznej, wywarły również wpływ na edukację. Celem prowadzonych badań było sprawdzenie, w jaki sposób technologia wpłynęła na proces pozyskiwania informacji. Zostało to zbadane poprzez realizację celów szczegółowych, do których można zaliczyć określenie związku pomiędzy źródłem pozyskiwania informacji a kierunkiem studiów podyplomowych, czy też na przykład wiekiem studenta.

References

  • Beyer K. (2011), Wiedza jako kluczowy zasób w nowej gospodarce, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Szczecin.
  • Drucker P.F. (2002), Myśli przewodnie Druckera, MT Biznes, Warszawa 2002.
  • Goban-Klas T., Sienkiewicz Piotr (1999), Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, wyzwania, Fundacja Postępu Telekomunikacji, Kraków.
  • Grządziel H., Kos-Górczyńska I., Stańczyk A., Szczur H. (2011), Przewodnik dla nauczycieli w zakresie prowadzenia korelacji przedmiotów ogólnych i zawodowych, KOWEZiU, Warszawa.
  • Hašková, A., Lukáčová, D., Noga, H. (2019), Teacher’s self-assessment as a part of quality management, Science for Education Today, Volume 9, Issue 2, pp. 156–169
  • Pauluk D., Noga H. (2014), The traditional university in the context of new challenges and expectations, Polish Journal of Continuing Education, 4(87).
  • Prauzner T., Ptak P., Noga H., Migo P., Depešová J. (2020), The influence of environmental conditions on the accuracy of QEEGelectroencephalography, Przegląd Elektrotechniczny, Volume 96, Issue 4, 2020, pp. 86–89.
  • Stalończyk I. (2014), Edukacja formalna i pozaformalna w procesie kształtowania społeczeństwa wiedzy, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1507-6563

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-29e0832c-0d7a-440c-a8c2-37b8e8bb5021
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.