Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 30 | 57 - 66

Article title

Chińscy studenci o rocznych stażach językowych w Polsce

Authors

Title variants

EN
Chinese students in Poland

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
In recent years, Polish studies have been developing dynamically in China. Now there are 10 centers for learning Polish language and Polish culture as foreign. The number of Chinese students who attend language programs in Poland increases every year. In this paper I present how Chinese students evaluate one-year language programs and to what extent those programs contribute to mastering the Polish language and learning about Polish culture.

Contributors

author
  • Szanghajski Uniwersytet Studiów Międzynarodowy ch; Uniwersytet Jagielloński

References

  • Li Jintao, 1996, Gramatyka języka polskiego(波兰语语法), Wydawnictwo Dydaktyki i Badań Języków Obcych, Pekin. Li Yinan, 2017, Literatura polska w Chinach, Wydawnictwo Gnome, Katowice. Miodunka W.T., 2016, Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie - stan obecny – perspektywy, Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, Kraków. Zemanek A., 2013, Chińszczyzna po polsku. Praktyczna gramatyka języka chińskiego Tom 1 i 2 (汉语语法一点通), Wydawnictwo Nowela, Poznań. Zhao Gang, 2013, Polonistyka na Pekińskim Uniwersytecie Języków Obcych i współpraca w zakresie edukacji między Chinami a Polską [w:] Mazura J., Małyska A., Sobstyl K (red.), Glottodydaktyka polonistyczna w obliczu dynamiki zmian językowo-kulturowych i potrzeb społecznych. Tom 1, Wydawnictwo UMCS, Lublin, s.91-99. Zhao Gang 2016, Chińsko-polska wymiana literacka nowego wieku: przeglądy i perspektywy. (回顾与前瞻——新世纪中波文学交流), Wydawnictwo Książek Światowych, Pekin.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-31030876-b4bd-4bd0-aa79-c02c930f48a6
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.