PL EN


2015 | 57 | 115-124
Article title

Reklama natywna – czy to jeszcze informacja?

Content
Title variants
EN
Native advertising – the information is it?
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
Native advertising is far from clear definition, it is difficult for it to state clearly whether it is a valuable qualitative information. With the analysis of native advertising and sources of them the author will assess the quality of information contained in native advertising.
Year
Volume
57
Pages
115-124
Physical description
Dates
published
2015-08-05
Contributors
  • Instytut Informacji Naukowej i Bibliologii Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
References
  • Brzozowski A., Reklama natywna? Nie ma czegoś takiego! [online] http://cyfropolis.blogspot.com/2013/10/reklama-natywna-nie-ma-czegos-takiego.html [data dostępu: 16.03.2014].
  • Drożdż M., Reklama a film: zarys problematyki „product placement”, [w:] Reklama w społeczeństwie informacyjnym. Konteksty społeczno-edukacyjne : praca zbiorowa, pod red. Ewy Kowalskiej i Mirosława Kowalskiego., Tychy: Maternus Media, 2010, s. 76–87.
  • Hasło: Product placement (lokowanie produktu), [ w:] J. Lux, Reklama. 50% pojęć gratis. Leksykon, Warszawa: Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna "Adam" 2011, s. 203.
  • Hasło: Reklama ukryta (kryptoreklama), [w:] J. Lux, Reklama. 50% pojęć gratis. Leksykon, Warszawa: Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna "Adam" 2011, s. 232.
  • Interpretacje: Tomasz Machała [online] http://interpretacje.natemat.pl/57547,interpretacje-tomasz-machala [data dostępu: 12.03.2014].
  • Janiszewska K. [et al.]., Wiedza o reklamie : [od pomysłu do efektu], Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN ; Bielsko-Biała : ParkEdukacja, 2009.
  • Lemański A., Native advertising – czym właściwie jest? [online] http://mensis.pl/aktualnosci/native-advertising-czym-wlasciwie-jest/ [data dostępu: 12.03.2014].
  • Lemański A., Native advertising – reklama natywna czyli kontent marketing? [online] http://mensis.pl/aktualnosci/native-advertising-czyli-kontent-marketing/ [data dostępu: 12.03.2014].
  • Szczygieł R., Reklama natywna, wszyscy mówią, ale czy ktoś rozumie? [online] http://blog.2click.pl/reklama-natywna-wszyscy-mowia-ale-czy-ktos-rozumie/ [data dostępu: 16.03. 2014].
  • Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji [online]http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=42086C2D85256C5D127E4D5F04 A6A1BE?id=WDU20031531503&type=3 [data dostępu: 13.03.2014].
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-31cea8d7-ee4e-4521-ad51-3f90f987ce4d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.