Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 4(39) | 231-240

Article title

Analiza wpływu wykorzystania mechanizmów grywalizacyjnych w praktykach menedżerów sprzedaży

Content

Title variants

EN
Analysis of the influence of gamification elements in sales managers internship

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W artykule przedstawiono koncepcję wykorzystania wybranych mechanizmów grywalizacyjnych w praktykach zaprojektowanych dla menedżerów sprzedaży. Analiza wyników końcowych menedżerów oraz ankiet przeprowadzonych po zakończeniu praktyk wykazały istnienie istotnych różnic pomiędzy rozwiązaniami, w których zastosowano jednocześnie kilka mechanizmów grywalizacyjnych, a tymi, w których pojawił się tylko jeden lub żaden. Moduły, w których wykorzystano więcej niż jeden element grywalizacyjny, uzyskały lepsze wyniki końcowe. Podczas oceny metodologią NPS (Net Promoter Score) moduły zostały ocenione jako atrakcyjniejsze mimo trudności i ograniczeń czasowych oraz częściej wskazywano je jako najlepsze.
EN
The purpose of this publication is to present example of using gaming mechanism in practice program created for sales managers in insurance company. Final result analysis and questionnaires at the end of each group showed that there are important differences in final effect between module which had only one gaming mechanism and module with many gaming mechanisms at the same time. The more gamified module resulted the better final rating. During evaluation by NPS (Net Promoter Score) method, employees pointed out gamified modules are much more attractive despite off bigger difficulties and time limits. They were choosing gamified modules as the best, much more often than the others.

Year

Issue

Pages

231-240

Physical description

Dates

published
2018

Contributors

  • Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania

References

  • Czerwiński, A., Czerska, M., Nogalski, B., Rutka, R., Apanowicz, J. (2002). Zarządzanie organizacjami. Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności DOM ORGANIZATORA. ISBN 8372850526.
  • Dembińska-Cyran, I. i Hołub-Iwan, J., Perenc, J. (2004), Zarządzanie relacjami z klientem, Warszawa: Difin. ISBN 8372514305.
  • Marczewski, A. (2015). Even Ninja Monkeys Like to Play. Wrocław: CreateSpace Independent Publishing Platform. ISBN 9781514745663. ISBN 1514745666.
  • Paharia, R. (2014). Lojalność 3.0. Warszawa: MT Biznes. ISBN 9788377466285.
  • Penc, J. (2008), Encyklopedia zarządzania – podstawowe kategorie i terminy. Łódź: Wyższa Szkoła Studiów Międzynarodowych. ISBN 9788360902011.
  • Reichheld, F. (2003). One Number You Need to Grow, W: “Harvard Business Review” (December) 2003, s. 8–10.
  • Tkaczyk, P. (2012). Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych. Gliwice: Onepress. ISBN: 9788324636242.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1734-2031

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-327aa882-0e6d-4ea3-8cd8-a9b65eb711c1
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.