PL EN


1999 | 2 | 141-149
Article title

Wykorzystanie sieci Internet dla celów komunikacji marketingowej

Authors
Content
Title variants
EN
The use of the Internet for marketing communication purposes
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Artykuł analizuje wykorzystanie Internetu przez polskie przedsiębiorstwa dla celów komunikacji marketingowej. Internet posiada cały zestaw narzędzi, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez firmy. Z punktu widzenia komunikacji największe znaczenie mają: poczta elektroniczna (e-mail) i system World Wide Web (WWW). Poczta elektroniczna używana jest przede wszystkim do komunikacji z klientami przedsiębiorstwa, natomiast World Wide Web jako źródło informacji (pozyskiwania danych) oraz medium reklamowe. Autor przedstawia także opinie przedsiębiorstw o komunikacyjnych możliwościach Internetu.
EN
The paper analyses the use by Polish companies the global Internet network for marketing communication purposes. The structure of Polish companies using the network to accomplish internal goals is presented. The paper shows the purposes for which the Internet is used in companies and most popular Internet applications. Two of the latter are more thoroughly examined: the electronic mail (e-mail) and the World Wide Web system (WWW). The author enumerates as well the benefits coming from the use of this new medium. It turns out that these benefits depend on several factors, especially on the number of computers in a given company able to communicate with the Internet and the fact of possessin the own WWW service. It is also important to develop and implement the WWW service.
Year
Issue
2
Pages
141-149
Physical description
Dates
published
1999
Contributors
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie, ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-36472782-1962-479e-8438-6d7fb651b2f3
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.