Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 1 | 125-134

Article title

ROZWIJANIE MYŚLENIA KRYTYCZNEGO W PROCESIE ROZWIĄZYWANIA ZADAŃ

Content

Title variants

EN
DEVELOPING CRITICAL THINKING IN THE PROCESS OF SOLVING TASKS

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
The article aims to present the ways teachers develop critical thinking in a dynamically changing school reality. By conducting training for teachers in the indicated topics, the authors undertake a research analysis in which they propose that teachers design didactic tasks that favor the development of specific aspects of critical thinking in everyday educational practice..

Year

Issue

1

Pages

125-134

Physical description

Contributors

  • The State School of Higher Education in Chełm (Poland)
author
  • The State School of Higher Education in Chełm (Poland)

References

  • Goban-Klas, T. (2005). Społeczeństwo masowe, informacyjne, sieciowe czy medialne? In: T. Styczeń (ed.), Osoba w społeczeństwie informacyjnym. Ethos, 1-2 (69-70).
  • Grajkowski, W., Ostrowska, B. (2012). Przykład powinien być tylko przykładem, czyli jakie zadania naprawdę sprawdzają umiejętności. Edukacja, 3 (119).
  • Henzler, P. (2018). Jak świadomie korzystać z informacji. Warszawa: Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
  • Klus-Stańska, D., Kalinowska, A. (2004). Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów. Warszawa: Żak.
  • Lau, J. Y. F. (2011). An Introduction to Critical Thinking and Creativity. Think more, think better.
  • Mason, J., Burton, L., Stacey, K. (2005). Matematyczne myślenie. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne.
  • Miterka, E., Maciuk, S. (2019). Nauczyciel informatyki konstruktorem zadań dydaktycznych sprzyjających holistycznemu rozwojowi uczniów. Edukacja-Technika-Informatyka, 2 (28).
  • Okoń, W. (2009). Wszystko o wychowaniu. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
  • Polya, G. (2009). Jak to rozwiązać? Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Radwiłowiczowie, M. R. (1991). Metoda zadaniowo-sytuacyjna w nauczaniu początkowym. Warszawa: WSiP.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-364e7be1-ccc7-41d5-8e63-22d749d194d4
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.