PL EN


2017 | 501 | 186-193
Article title

Zachowania informacyjne konsumentów w przestrzeni wirtualnej – szanse i zagrożenia

Authors
Content
Title variants
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
Celem rozważań podjętych w artykule jest analiza szans i zagrożeń związanych z zachowaniami informacyjnymi współczesnych konsumentów w przestrzeni wirtualnej. W oparciu o metodę desk research autorka dokonała przeglądu i krytycznej analizy źródeł literaturowych związanych z zachowaniami informacyjnymi, nowymi mediami oraz społeczno- kulturowymi konsekwencjami rozwoju technologii informacyjnych. W toku prowadzonych analiz dowiedziono, iż komunikacja w przestrzeni wirtualnej wzmacnia rolę i pozycję dotychczasowych odbiorców procesu, szybkość i łatwość dostępu do potrzebnych informacji. Jednocześnie w obrębie Internetu mają miejsce zjawiska ograniczające niezależność informacyjną konsumentów. Z tego względu niezwykle ważne jest edukowanie w zakresie kompetencji i zachowań informacyjnych, a także kształtowanie postaw umożliwiających samodzielny, przemyślany wybór interesujących użytkownika treści oraz ich krytyczną interpretację.
Contributors
author
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-3712f97b-b0f2-4c14-9184-e951a6dc7ef1
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.