PL EN


Journal
2017 | 1 (68) | 4-10
Article title

Pedagogika medialna na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu jako przykład studiów stacjonarnych w formie online

Content
Title variants
EN
Media pedagogy at Nicolaus Copernicus University in Toruń as an example of stationary studies online
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
This article presents a new online degree in “Media Pedagogy” started in the academic year 2016/2017 at the Nicolaus Copernicus University in Toruń. The advantage of the new degree is not only their form but also attractive content. The program allows students to acquire the skills needed for delivering trainings online as well as designing interactive educational materials. They will also be able to plan and conduct with competence educational activities that use modern techniques and tools. Theoretical analysis is supported by research on the needs and motivations of students undertaking these studies.
Keywords
Journal
Year
Issue
Pages
4-10
Physical description
Contributors
References
  • Kwiatkowska W., Majewska K., E-portfolio, czyli jak promować się w sieci, „e-mentor” 2016, nr 4 (66), s. 33–38, http://dx.doi.org/10.15219/em66.1262.
  • Kwiatkowska W., Młodzi dorośli w obliczu kształcenia internetowego: spojrzenie z perspektywy dydaktyki różnicowej [w:] J. Morbitzer, E. Musiał (red.), Człowiek – Media – Edukacja, KTiME UP, Kraków 2012, s. 257–270.
  • Kwiatkowska W., Skibińska M., Activity of online learners [w:] Eunika Baron-Polańczyk (ed.), ICT in Educational Design. Processes, Materials, Resources, vol. 10, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2016, s, 128–133, https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnx1emtubWR8Z3g6MzNiMDU2OTI3YzA4YjVlMQ, [12.03.2017].
  • Kwiatkowska W., The remote learning process from the perspective of individual differences [w:] E. Bratland, D. Siemieniecka (eds.), Young people’s digital everyday life and education – new forms of self-formation, learning and digital literacy, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012, s. 88–118.
  • Kwiatkowska W., Wykład w kształceniu na odległość, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011.
  • Majewska K., Komputerowy system egzaminowania, „e-mentor” 2015, nr 1 (58), s. 41–47, http://dx.doi.org/10.15219/em58.1155.
  • Majewska K., Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015.
  • Peszko P., Co to jest SCORM?, http://blog.2edu.pl/2010/11/co-to-jest-scorm.html, [17.03.2017].
  • Siemieniecki B., Majewska K., Pedagogical premises of the use of tablets in the teaching process, „New Educational Review” 2015, nr 42 (4), s. 65–74.
  • Siemińska-Łosko A., Droga naukowa Profesora Bronisława Siemienieckiego [w:] W. Kwiatkowska, A. Siemińska-Łosko (red.), W kręgu edukacji informatycznej i medialnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010, s. 29.
  • Wydział Nauk Pedagogicznych UMK w Toruniu: http://www.pedagogika.umk.pl/index.php/kandydaci/pedagogika-medialna-studia-i-stopnia-w-systemie-e-learning, [27.04.2017].
  • Kwiatkowska W., Majewska K., E-portfolio, czyli jak promować się w sieci, „e-mentor” 2016, nr 4 (66), s. 33–38, http://dx.doi.org/10.15219/em66.1262.
  • Kwiatkowska W., Młodzi dorośli w obliczu kształcenia internetowego: spojrzenie z perspektywy dydaktyki różnicowej [w:] J. Morbitzer, E. Musiał (red.), Człowiek – Media – Edukacja, KTiME UP, Kraków 2012, s. 257–270.
  • Kwiatkowska W., Skibińska M., Activity of online learners [w:] Eunika Baron-Polańczyk (ed.), ICT in Educational Design. Processes, Materials, Resources, vol. 10, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2016, s, 128–133, https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnx1emtubWR8Z3g6MzNiMDU2OTI3YzA4YjVlMQ, [12.03.2017].
  • Kwiatkowska W., The remote learning process from the perspective of individual differences [w:] E. Bratland, D. Siemieniecka (eds.), Young people’s digital everyday life and education – new forms of self-formation, learning and digital literacy, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012, s. 88–118.
  • Kwiatkowska W., Wykład w kształceniu na odległość, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011.
  • Majewska K., Komputerowy system egzaminowania, „e-mentor” 2015, nr 1 (58), s. 41–47, http://dx.doi.org/10.15219/em58.1155.
  • Majewska K., Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015.
  • Peszko P., Co to jest SCORM?, http://blog.2edu.pl/2010/11/co-to-jest-scorm.html, [17.03.2017].
  • Siemieniecki B., Majewska K., Pedagogical premises of the use of tablets in the teaching process, „New Educational Review” 2015, nr 42 (4), s. 65–74.
  • Siemińska-Łosko A., Droga naukowa Profesora Bronisława Siemienieckiego [w:] W. Kwiatkowska, A. Siemińska-Łosko (red.), W kręgu edukacji informatycznej i medialnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010, s. 29.
  • Wydział Nauk Pedagogicznych UMK w Toruniu: http://www.pedagogika.umk.pl/index.php/kandydaci/pedagogika-medialna-studia-i-stopnia-w-systemie-e-learning, [27.04.2017].
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-38293b47-875d-4779-b4b1-928de1d83ad6
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.