Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 1(17) | 283-292

Article title

MARKETING INTERNETOWY W POLSKICH ORGANIZACJACH TURYSTYCZNYCH – MOTYWACJE, OGRANICZENIA I CZYNNIKI SPRZYJAJĄCE PODEJMOWANIU DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH W SIECI

Content

Title variants

EN
ONLINE MARKETING IN POLISH TOURISM ORGANIZATIONS – MOTIVATIONS, BARRIERS AND FACILITATORS OF PROMOTIONAL ACTIVITIES IN THE WEB

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Głównym celem niniejszego opracowania było prześledzenie podstawowych motywacji oraz czynników sprzyjających podejmowaniu działań związanych z marketingiem internetowym przez regionalne i lokalne organizacje turystyczne w Polsce oraz stojących im na przeszkodzie ograniczeń. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że organizacje te są świadome potencjału i dużych możliwości wykorzystania ICT w promocji regionów turystycznych, jednakże pełniejsze zastosowanie tychże technologii często ograniczane jest przez brak wystarczających środków finansowych, wykwalifikowanej kadry oraz czasu do nauki.
EN
The main aim of this study was to investigate the fundamental motivations, barriers and facilitators of activities related to web marketing in Polish regional and local tourism organizations. Results of this study indicate that these organizations are aware of the potential and great opportunities offered by the use of ICT in the promotion of tourism regions, but fuller use of these technologies is often limited by a lack of sufficient financial resources, skilled personnel and time to learn.

Year

Issue

Pages

283-292

Physical description

Contributors

  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie

References

  • Adukaite A. et al., Barriers and Facilitators in Implementing Knowledge and Skills Acquired During a Training on Online Communication. The View of Hotel Managers, Proceedings of the EuroChrie 2013, Freiburg, Germany, 16–19 October 2013.
  • Buhalis D., eTourism. Information Technology for Strategic Tourism Management, Prentice Hall, Harlow 2003.
  • Buhalis D., Law R., Progress in Information Technology and Tourism Management. 20 Years on and 10 Years After the Internet. The State of eTourism Research, „Tourism Management” 2008, nr 29 (4).
  • Fabi C., Marchiori E., Cantoni L., Barriers and Facilitators in the Maturity Process for Web Promotion of Italian Tourist Destinations, „AlmaTourism” 2014, nr 5 (1).
  • Govers R., Go F., Place Branding. Glocal, Virtual and Physical Identities, Constructed, Imagined and Experienced, Palgrave Macmillan, Basingstoke Hampshire 2009.
  • Gretzel U., Yoo K. H., Use and Impact of Online Travel Reviews, [w:] Information and Communication Technologies in Tourism, red. P. O’Connor, W. Höpken, U. Gretzel, Springer, Vienna 2008.
  • Inversini A., Buhalis D., Information Convergence in the Long Tail: The Case of Tourism Destination Information, [w:] Information and Communication Technologies in Tourism, red. P. O’Connor, W. Höpken, U. Gretzel, Springer, Vienna 2009
  • Lee B.C., Wicks B., Tourism Technology Training for Destination Marketing Organisations (DMOs).
  • Need-Based Content Development, „Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education” 2010, vol. 9, nr 1.
  • Marchiori E., Pavese G., Cantoni L., eTcoMM – eTourism Communication Maturity Model. A Framework to Evaluate the Maturity of a DMO When it Comes to the Online Communication Management. The Case of Canton Ticino and Lombardy, [w:] Information and Communication Technologies in Tourism 2012, Proceedings of the International Conference in Helsingborg, Sweden, red. M. Fuchs et al., Springer, Vienna–New York 2012.
  • O’Connor P., User generated Content and Travel. A case Study on Tripadvisor.Com, [w:] Information and Communication Technologies in Tourism, red. P. O’Connor, W. Höpken, U. Gretzel, Springer, Vienna 2008.
  • Pawlicz A., Ekonomiczne problemy implementacji technologii cyfrowych w sektorze turystycznym, PWN, Warszawa 2012.
  • Rao S.S., Metts G., Monge C.A.M., Electronic Commerce Development in Small and Medium Sized Enterprises. A Stage Model and its Implications, „Business Process Management Journal” 2003, nr 9 (1).
  • Stokłosa Ł., Krupa J., Wątroba Ł., Portal internetowy jako narzędzie komunikacji i promocji obszarów recepcji turystycznej – analiza porównawcza na przykładzie województwa podkarpackiego i szwajcarskiego kantonu Ticino, [w:] Gospodarka turystyczna w regionie. Wybrane problemy funkcjonowania regionów, gmin i przedsiębiorstw turystycznych, red. A. Rapacz, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wyd. UE, Wrocław 2013.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-383e9075-05b5-4830-8e61-a9fd5a96e47d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.