PL EN


2018 | 1(27) | 25-36
Article title

Visual communication in public relations campaigns

Authors
Content
Title variants
PL
Komunikacja wizualna w kampaniach public relations
Languages of publication
EN PL
Abstracts
EN
This paper identifying the key components of effective campaigns inside PR and marketing landscape by describing the evidence for the power of visual communication. Visual communication has many advantages and arguably the most important on is the ability to process information faster. It’s essential for connecting with audiences today, therefor PR campaigns strategy has to be elegant and well executed to capture and keep viewers’ attention or communicate quality and capability by using technologies to craft successful modern PR language. The fact that we live in a visual society and social media and mobile communication boost all types of visuals is clearly observable and broadly recognised by communication managers around the Europe.
PL
Niniejsza praca identyfikuje kluczowe składniki skutecznych kampanii w ramach PR i marketingu przez opisanie dowodów na siłę komunikacji wizualnej. Komunikacja wizualna ma wiele zalet i prawdopodobnie najważniejszą z nich jest zdolność szybszego przetwarzania informacji. Jest to kluczowe dla połączenia z dzisiejszymi odbiorcami, dlatego też strategia kampanii PR musi być elegancka i dobrze wykonana, żeby przykuć uwagę odbiorców, lub żeby komunikować jakość i zdolność poprzez użycie technologii do stworzenia skutecznego i nowoczesnego języka PR. Fakt, że żyjemy w wizualnym społeczeństwie, a media społecznościowe oraz komunikacja mobilna promują każdego rodzaju środki wizualne można łatwo zaobserwować. Został też on szeroko uznany przez zarządzających komunikacją w całej Europie.
Publisher
Year
Issue
Pages
25-36
Physical description
Dates
online
2018-03
Contributors
References
  • Michael T. Parkinson (2006). Billion Dollar Graphics: 3 Easy Steps to Turn Your Ideas into Persuasive Visuals Perfect (PepperLip, Inc.; First edition, October).
  • Businesswire.com - http://newsroom.businesswire.com/news/new-era-media-visual-public-relations 3 Kenneth Louis Smith (2005). Handbook of visual communication: theory, methods, and media, s 123.
  • venngage.com - https://venngage.com/
  • forbes.com - https://www.forbes.com/sites/forbescommunicationscouncil/2017/06/30/press-release-makeover-putting-prs-to-work-in-your-visual-campaigns/#1764bc82a457
  • Communication monitor 2017 - http://www.communicationmonitor.eu
Notes
EN
Available in Open Access. (EN)
PL
Publikacja w otwartym dostępie (Open Access).
Document Type
Publication order reference
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-3933ba78-49ea-4ea8-94b2-3d2faa16f1af
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.