Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2012 | 31 | 151-161

Article title

Pobudzanie zainteresowania informacjązawartą w przekazach reklamowychza pomocą kodów QR

Authors

Content

Title variants

EN
Arousing interest in the information included in advertising messages by means of QR codes

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W artykule zaprezentowano coraz częstsze zjawisko, jakim jest zamieszczanie QR kodów w przekazach reklamowych. Omówiono istotę QR kodów oraz sposoby ich wykorzystania w przekazach reklamowych i roli w pobudzaniu odbiorcy do poszukiwania dodatkowych informacji. Starano się odpowiedzieć na pytanie, czy wykorzystanie QR kodów przyciąga uwagę odbiorcy informacji.
EN
The paper presents an increasingly common phenomenon of placing QR codes in advertising messages. The author aims at presenting the essence of QR codes and ways of using them in advertising messages as well their role in making the recipient search addi¬tional information. She also tries to answer the question whether using QR codes attracts attention of the recipient.

Year

Issue

31

Pages

151-161

Physical description

Contributors

  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

References

  • Encyklopedia Internetowa, http://pl.wikipedia.org.
  • Fotokody by 3BEE, www.foto-kody.com.
  • Globalna branża mediów i rozrywki w latach 2010-2015. Złote czasy dla konsumentów świadomie korzystających z nowych technologii cyfrowych, Raport PricewaterhouseCoopers, 2010.
  • Kamiński A., Kody QR – oswajamy tajemnicze labirynty obrazkowe, Portal informacyjny Artelis, www.artelis.pl [19.09.2011].
  • Kotler Ph., Keller K., Marketing Management, Pearson Prentice Hall, 2009, s. 473.
  • Materiały reklamowe Ford Polska, 2012.
  • Materiały reklamowe Hyundai Motor Poland, 2012.
  • Materiały reklamowe Toyota Motor Poland, 2012.
  • Nudzą, drażnią, dezinformują – Polacy o reklamach, Centrum Badania Opinii Społecznych, luty 2011.
  • Play: strefa gier w metrze, www.foto-kody.pl.
  • Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r. (dane za trzy kwartały 2011 r.), Portal gospodarczy eGospodarka, www.egospodarka.pl [05.05.2011].
  • Serwis internetowy na temat QR-Code, www.qrcode.com.
  • What’s Victoria’s Secret?, www.buzzaurus.com.
  • W USA już połowa telefonów komórkowych to smartfony, w Polsce – około 25%, Media społecznościowe w Praktyce Socialpress, www.socialpress.pl [02.04.2012].
  • Wysoczańska K., Zakodowana rzeczywistość, czyli świat w kodach QR, Serwis internetowy OHHO Agencja Social Media, www.ohho.pl [29.11.2011].
  • Zeskanuj mnie a powiem ci więcej. Kody QR, http://infosocialmedia.blogspot.com.
  • Żur Ł., Biznes ukryty w kodach QR, Portal telekomunikacyjny Telix, www.telix.pl.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-3aacb476-b445-41ab-abc9-7fbcc6b8bc88
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.