PL EN


Journal
2013 | 12(19) | 228-251
Article title

Czytając Po-lin

Content
Title variants
EN
Reading Jolanta Dylewska’s Po-lin
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
This reading of is an attempt to determine authorial intentions of Jolanta Dylewska through recognition of the means she employed to bring back to life on the screen the lost world of Jews that had been living in Poland for centuries. Dylewska’s intention was primarily to express the sense of loss and to convey this feeling in viewers. It is accomplished through the process of externalization of this list world, creation of emotional memory, visualization and evoking of the value and beauty of this destroyed culture, created in.
Journal
Year
Issue
Pages
228-251
Physical description
Contributors
  • Uniwersytet Łódzki
References
  • Matuszewski Bolesław. 2002. Nowe źródło historii. W Europejskie manifesty kina. Od Matuszewskiego do Dogmy. Antologia. "Wiedza Powszechna".
  • Jaspers Karl. 2005. O źródle i celu historii. Kęty: Antyk Marek Derewiecki.
  • Bazin André. 1963. Ontologia obrazu fotograficznego. W Film i rzeczywistość, s. 15. Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe.
  • Bazin André. 1963. W poszukiwaniu straconego czasu. Paryż 1900. W Film i rzeczywistość, s. 26-27. Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe.
  • Sławiński Janusz. 1975. O kategorii podmiotu lirycznego. W Dzieło. Język. Tradycja, s. 85. Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
  • Taylor Charles. 2013. Źródła podmiotowości. Narodziny tożsamości nowoczesnej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Nycz Ryszard. 2001. Literatura jako trop rzeczywistości, Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas.
  • Sławiński Janusz. 1975. Dzieło. Język. Tradycja. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
  • Mukařovsky Jan. 1970. Wśród znaków i struktur. Warszawa.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-3ab195af-78ad-4195-a01c-eb9ef65ca67d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.