Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 1 (348) | 70-79

Article title

Społeczna odpowiedzialność a projakościowe zarządzanie organizacją

Content

Title variants

EN
Social Responsibility versus Pro-qualitative Organisation Management
RU
Социальная ответственность и прокачественное управление организацией

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Zmienność i złożoność otoczenia stanowią wyzwania, którym muszą sprostać organizacje funkcjonujące w dzisiejszej rzeczywistości gospodarczej. W publikacji autor prezentuje istotę optymalizacji jakości procesu zarządzania i funkcjonowania organizacji, poprzez wykorzystanie koncepcji społecznej odpowiedzialności, ukazanie znaczenia trwałego i zrównoważonego rozwoju.
EN
Changeability and complexity of the environment constitute challenges which should be dealt with by organisations functioning in the today’s reality. In the article, the author presents the core of optimisation of the process of management and functioning of an organisation by means of the use of the concept of social responsibility. The aim of the article is to show sustainable development of an organisation.
RU
Изменчивость и сложность окружающей среды представляют собой вызовы, с которыми должны совладеть организации, функционирующие в нынешней экономической действительности. В статье автор представляет суть оптимизации качества процесса управления и функционирования организации посредством использования концепции социальной ответственности, представления значения устойчивого развития.

Year

Issue

Pages

70-79

Physical description

Dates

published
2014-01-2014-02

Contributors

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

References

  • Adamczyk J. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa. Adamczyk J. (2013), Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, „Przegląd Organizacji”, nr 4. Bowen H.R. (1953), Social Responsibilities of the Businessman, Harper&Row, New York. Friedman M. (1999), Społeczna odpowiedzialność biznesu to zwiększenie zysków, (w:) Chryssides D., Kaler H.J. (red.), Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Kafel P., Sikora T. (2011), Integracja systemów zarządzania, „Problemy Jakości”, nr 8. Łukasiński W. (2012), Doskonalenie organizacji zarządzanej projakościowo z wykorzystaniem modeli samooceny, Wydawnictwo Naukowe AKAPIT, Kraków. PN-EN ISO 9000:2006, Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. Rybak M. (2004), Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Wyroba A. (2013), Społeczna odpowiedzialność organizacji w systemach zarządzania, „ABC Jakości. Badania. Certyfikacja. Notyfikacja. Quality Review”, nr 1-2.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
0438-5403

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-3e63848e-bbb7-4a1f-a7d4-3ccb7d783c49
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.