Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie Uniwersytetu Jagiellońskiego
References
Cudak R., red., 2006, Literatura polska w świecie. Zagadnienia recepcji i odbioru, Katowice.
Dubisz S., red., 1997, Język polski poza granicami kraju, Opole.
Europejski system opisu kształcenia językowego, 2003, Warszawa.
Gąsowska K., Mazińska-Szumska M., red., 2006, Oświata polonijna na początku XXI wieku. Stan i perspektywy. Wybór materiałów z V Forum Oświaty Polonijnej, Kraków, 22–24 czerwca 2006, Kraków, 2006.
Janowska I., Lipińska E., Seretny A., 2006, Program autorski – wskazówki dla nauczycieli szkół polonijnych, w: Gąsowska K., Mazińska-Szumska M., red., Oświata polonijna na początku XXI wieku. Stan i perspektywy. Wybór materiałów z V Forum Oświaty Polonijnej, Kraków, 22–24 czerwca 2006, s. 271–287.
Janowska I., Lipińska E., Seretny A., 2007, Kształcenie językowe w szkołach polonijnych, nauczanie języka jako obcego czy ojczystego, „Przegląd Polonijny”, z.4.
Jędrychowska M., Kłakówna Z.A., 1999, To lubię! Teksty i zadania Klasa I gimnazjum, Warszawa.
Knopek J., red., 2006, Funkcje i zadania elit w środowiskach polonijnych, Toruń.
Kozłowski J., red., 2008, Szkolnictwo parafialne w upowszechnianiu języka i kultury polskiej w środowiskach polonijnych. Materiały z konferencji naukowej w Poznaniu 14–17 lipca 1988 roku, Poznań.
Lipińska E., 2001, Proces stawania się dwujęzycznym. Studium przypadku polskiego chłopca w Australii (niepublikowana część rozprawy doktorskiej), Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
Lipińska E., 2003, Język ojczysty, język obcy, język drugi. Wstęp do badań dwujęzyczności, Kraków.
Lipińska E., 2006, Sposoby angażowania prawej półkuli mózgowej w proces efektywnego przyswajania materiału językowego, w: Seretny A., Lipińska E., red., Sprawności przede wszystkim. Materiały z konferencji Sekcji Glottodydaktycznej Stowarzyszenia „Bristol”.
Lipińska E., Pukas-Palimąka D., 2006, Literatura polska w szkołach polonijnych, w: Cudak R., red., Literatura polska w świecie Zagadnienia recepcji i odbioru.
Miodunka W., red., 1990, Język polski na świecie, Warszawa.
Miodunka W., 1990a, Wstęp, do: Miodunka W., red., Język polski na świecie, Kraków.
Miodunka W., 1990b, Moc języka i jej znaczenie w kontaktach językowych i kulturowych, w: Miodunka W., red., Język polski na świecie, Kraków.
Miodunka W., 1999, Stan badań nad Polonią i Polakami w świecie. „Przegląd Polonijny”, z. 1.
Mrozowska H., 2001, Tekst literacki jako strategia dydaktyczna w nauce języka obcego, „Języki Obce w Szkole”, nr 3.
Seretny A., 2006, Tekst literacki w nauczaniu języka obcego/drugiego – między percepcją a recepcją dzieła, w: Cudak R., red., Literatura polska w świecie. Zagadnienia recepcji i odbioru.
Seretny A., 2006a, Nauka o literaturze i teksty literackie w nauczaniu języka polskiego jako obcego/drugiego, w: Lipińska E., Seretny A., red., Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego.
Seretny A., 2006b, Między chęcią a niemożnością – teksty literackie a nauczanie języka obcego, „Języki Obce w Szkole” nr 6.
Seretny A., Lipińska E., 2006, Szkoły etniczne w Stanach Zjednoczonych a kształcenie przyszłych elit, w: Knopek J., red., Funkcje i zadania elit w środowiskach polonijnych, Kraków.
Sibiga Z., 1999, Sprawność językowa uczniów szkół polonijnych Stanów Zjednoczonych, Rzeszów.
Szydłowska-Ceglowa B., 1991, Sytuacja języka polskiego na obczyźnie, w: Kozłowski J., red., Szkolnictwo parafialne w upowszechnianiu języka i kultury polskiej w środowiskach polonijnych. Materiały z konferencji naukowej w Poznaniu 14–17 lipca 1988 roku.