PL EN


2018 | 3(16) | 33-47 (15)
Article title

WIZERUNEK I KIERUNKI POLITYKI WŁADIMIRA PUTINA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH W KAMPANII PREZYDENCKIEJ W 2018 ROKU

Authors
Content
Title variants
EN
IMAGE AND POLICY DIRECTIONS OF VLADIMIR PUTIN IN SOCIAL MEDIA BEFORE THE 2018 PRESIDENTIAL ELECTIONS
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
The main aim of this paper is to analyse the image and policy directions of Vladimir Putin in social media before the 2018 presidential elections that he won. The official Twitter channel in English version was traversed in this paper. The presidential campaign of Vladimir Putin on Twitter in 2018 was very gentle. The leader strategy, which was adopted, ensured his outright victory. The most commonly raised issues before the presidential elections in Russia concerned international partnerships, military issues, army and arms. Information concerning private life was not used in the pictures and in the paper. He had condoled, wished and congratulated – the widely promoted image of a charismatic leader was broken down by friendly gestures. The figure of president was exposed in pictures. The most posted pictures of the President were pictures of him surrounded by common people, workers and politicians. His attire and body language underlined a professional approach.
Year
Issue
Pages
33-47 (15)
Physical description
Contributors
author
  • Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, Uniwersytet Śląski w Katowicach, ul. Bankowa 11, 40-007 Katowice, adres e-mail: paulina.gala131@gmail.com
References
  • Antoszewski A., Herbut R. 2002, Leksykon politologii, Wrocław.
  • Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M. 1997, Psychologia społeczna. Serce i umysł, Poznań.
  • Biniewicz J. 2011, Internet – nowa (?) przestrzeń dyskursu politycznego (pragmatyka, struktura, język) [w:] Nowe media w systemie komunikowania polityka, red. M. Jeziński, Toruń.
  • Castells M. 2013, Władza komunikacji, Warszawa.
  • Cwalina W., Falkowski A. 2005, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk.
  • Dobek-Ostrowska B. 1999, Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław.
  • Dobek-Ostrowska B. 2005, Profesjonalizacja kampanii wyborczych we współczesnym świecie i jej konsekwencje [w:] Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, red. B. Dobek-Ostrowska, Wrocław.
  • Doliński D. 2011, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk.
  • Gackowski T., Łączyński M. 2008, Analiza wizerunku w mediach, Warszawa.
  • Goban-Klas T. 2005, Przesunięcie centrum władzy: media jako pierwsza siła systemu politycznego [w:] Media lokalne a demokracja lokalna, red. J. Chłopecki, R. Polak, Rzeszów.
  • Fielsztyński J., Władimir Putin straszy świat „niezniszczalnymi” rakietami. „To otrzeźwi każdego potencjalnego agresora”, http://www.newsweek.pl/swiat/polityka/ wladimir-putin-oredzie-prezydenta-rosji-putin-straszy-rakietami,artykuly,424066,1.html (25.05.2018).
  • Karwat M. 2001, Sztuka manipulacji politycznej, Toruń.
  • Kolczyński M. 2013, Współczesne kampanie wyborcze w Polsce. Koncepcje, dylematy i praktyka komunikowania politycznego, Katowice.
  • Kuca P. 2010, Wizerunek polityków i ugrupowań politycznych w Gazecie Codziennej „Nowiny” w latach 1990–2005, Rzeszów.
  • Lasswell H.D., Lerner D., de Sola Pool I., The Comparative Study of Symbols, Stanford.
  • Mazur M. 2002, Marketing polityczny. Wyczerpujący przegląd technik i metod stosowanych w kampanii wyborczej, Warszawa.
  • Noelle-Neumann E. 2004, Spirala milczenia, Poznań.
  • Oficjalna strona internetowa prezydenta Rosji, http://en.kremlin.ru/ (25.05.2018).
  • Oficjalny profil prezydenta Rosji w serwisie społecznościowym Twitter, https:// twitter.com/KremlinRussia_E (25.05.2018).
  • Oficjalny profil w serwisie społecznościowym YouTube prezydenta Rosji, https://www.youtube.com/user/kremlin?gl=RU&hl=ru (25.05.2018).
  • Pease A., Pease B. 2012, Mowa ciała, Poznań.
  • Shopenhauer A. 2007, Erystyka. Sztuka prowadzenia sporów, Gliwice.
  • Socialpress, Ilu użytkowników na świecie korzysta z mediów społecznościowych?https://socialpress.pl/2017/02/ilu-uzytkownikow-na-swiecie-korzysta-z-mediowspolecznosciowych/(25.05.2018).
  • Szczepański D. 2016, Kampania prezydencka w 2015 roku w mediach społecznościowych [w:] Media w kampaniach wyborczych, red. W. Furman, P. Kuca, D. Szczepański,Rzeszów.
  • Szpunar M. 2007, Media a polityka, Rzeszów.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-41cd8ca0-ed91-47b0-832c-48d93119fa40
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.