PL EN


2013 | 4 | 2 | 81-94
Article title

Design jako nowoczesny trend w zarządzaniu

Content
Title variants
EN
Management in design-orientated companies
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Wiek XXI to okres, w czasie którego świat nie mógł dłużej ignorować strategicznych zmian w technologii i zmian w kulturze organizacyjnej firm. To także czas, o którym wielu powiedziało, że było więcej dyskusji nad sposobami zarządzania niż efektywnych działań. Wtedy to zaczęto dostrzegać design, będący całkowicie nowym obszarem zainteresowania menadżerów. Obecnie, jest on traktowany jako elementarny sposób zarządzania formą, strukturą i organizacją przedsiębiorstwa. Artykuł traktuje o istocie designu, problemach z jego identyfikacją oraz rolą menadżera designu w nowoczesnej organizacji.
Year
Volume
4
Issue
2
Pages
81-94
Physical description
Contributors
  • Dr, adiunkt w Katedrze Zarządzania, Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, ul. Młodzie-żowa 31a, 87-100 Toruń, tel. 697 790 579,
  • Dr inż., adiunkt w Katedrze Zarządzania, Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, ul. Młodzieżowa 31a, 87-100 Toruń, tel. 500 160 581
References
  • 1. Bernsen J. (1987), Design Management in Practise, w: 12 Principles in Design Management, EEC European Design Editions, Danish Design Council.
  • 2. Bodzioch K., Pokolenie C – wymysł socjologów czy kolejna odsłona pokolenia Y? WWW. Treco.pl, dostęp: 14.03.2013.
  • 3. British Design Council, http://www.designcouncil.org.uk/ publications, dostęp: 13.03.2013.
  • 4. Celaschi F., Celi M., Garcia L.M. (2011), Design: An Advanced Design Perspective, „Design Management Journal” no. 6.
  • 5. de Mozota B. (2003), Design Management. Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation, Allworth Press, New York.
  • 6. Gorb P. (1995), Managing design in an Uncertain World, „European Management Journal”, vol. 13, no 1, March.
  • 7. Hatalska N., Generacja L (infografika), http://hatalska.com/2011/12/09/generacja-l-infografika/, dostęp: 20. 03.2013.
  • 8. Hetzel P. (1993), Design Management et Constitution de l’Offre, Thèse de Doctorat Sciences de Gestion, Universitè Jean Moulin Lyon 3.
  • 9. http://jobsearchtech.about.com/od/techindustrybasics/a/Generation _C.htm, dostęp: 20.02.2013.
  • 10. http://jobsearchtech.about.com/od/techindustrybasics/a/Generation_C.htm, dostęp: 20.02.2013.
  • 11. http://www.2plus3d.pl/artykuly/icsid-international-council-of-societies-of-industrial-design, dostęp: 30.03.2013.
  • 12. Kopertyńska M.W. (2012), Czynniki determinujące motywację pracowników pokolenia Y, „Organizacja i Kierowanie” nr 1A (149).
  • 13. Plink D. (2009), Retention Y. What is the key to retention of Generation Y, CRF Institute, Top Employmers CRF Awarded by CRF.com.
  • 14. Potter N. (1980), What is a designer?, Hyphen Press.
  • 15. Święcicka O., Generacja leni – slaktywiści. Czy można zbawić Świat klikając myszką? WWW.natemat.pl, dostęp: 11.03.2013.
  • 16. Z czytelnictwem nadal źle, raport z Badań Biblioteki Narodowej, http://www.bn.org.pl/aktualnosci/230-z-czytelnictwem-nadal-zle---raport-z-badan-biblioteki-narodowej.html, dostęp: 13.03.2013.
  • 17. 18 Views on the definition od Design Management, http://www.dmi.org/dmi/html/publications/journal/pdf/18Defs.pdf, dostęp: 11.03.2013.
  • 18.Woudhuysen J. (2012), The Next Trend in Design, „Design Management Journal” no. 6.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-4225714a-721e-4614-83d6-6e598129dcdd
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.