PL EN


2013 | 4(83) | 36-41
Article title

Interdisciplinarity approach in developing the concept of vocational education of marginalized groups in Mexico and Venezuela

Authors
Selected contents from this journal
Title variants
PL
Interdyscyplinarne podejście w rozwoju koncepcji kształcenia zawodowego grup marginalizowanych w Meksyku i Wenezueli
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
Interdisciplinarity is the main feature of the modern pedagogy. Pedagogical problems are not exclusively didactic and educational problems, its are closely related to social, economic and political factors of the development of society, justifying the importance of an integrated approach to its study. In the ХХІ century, education takes the new social status, which focuses on the development of new social relationships, conflict resolution at different social levels and the impact on cultural and social life.
PL
Niniejszy artykuł podejmuje zagadnienie interdyscyplinarnego podejścia w rozwoju koncepcji edukacji zawodowej grup marginalizowanych w Meksyku i Wenezueli. Autor stwierdza, iż koncepcja rozwoju kształcenia zawodowego grup marginalizowanych w Meksyku i Wenezueli stosuje podejście interdyscyplinarne, w myśl którego kształcenie grup marginalizowanych stanowi problem społeczny w obrębie społeczno-strukturalnego paradygmatu szkoły europejskiej (marginalizacja jest wynikiem procesów społeczno-politycznych). Andragogika jako ważny element teorii uczenia się dorosłych swe początki w przestrzeni naukowej Ameryki Łacińskiej ma w latach 40. XX wieku.
Year
Issue
Pages
36-41
Physical description
Dates
printed
2013-12-15
Contributors
author
  • Krasnoyarsk State University, Russia
References
  • Alvarez A., Desarrollo histórico de la andragogía // Alcalá A. Andragogía. Libro Guía de Estudio. – Caracas: Postgrado UNA., 1999. – Р. 107-116.
  • Bueno Sánchez E., Población y desarrollo. Viejos y nuevos enfoques. – La Habana: Centro de Estudios Demográficos, 2001. – 234 p.
  • Cervantes Barragán D., Bueno Sánchez E., Menchaca Arredondo E., Vulnerabilidad mu-nicipal del estado de Zacatecas por la educacion // M.A. Salas Luévano, M.L. Salas Luévano, B. Herrera Guzmán (coordinadores) Cultura, historia y políticas educativas. – México: Taberna Libraria, 2011. – Р. 55-89.
  • Filgueira C., Estructura de oportunidades y vulnerabilidad social. Aproximaciones concep-tuales recientes // Las diferentes expresiones de la vulnerabilidad social en América Latina y el Caribe – 2001. – P. 46-67.
  • Kaztman R., Seducidos y abandonados: pobres urbanos, aislamiento social y políticas públicas //Las diferentes expresiones de la vulnerabilidad social en América Latina y el Caribe – 2001. –Р. 116-132.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
1507-6563
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-4244db25-d985-4e2c-add4-5c3312cb7abf
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.