Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 2 | 182-191

Article title

Konkursy artystyczne jako narzędzie promocji projektu INFODORADCA+

Selected contents from this journal

Title variants

EN
Art competitions as a tool for the promotion of INFODORADCA+ project

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
The close relationship between visual arts and work issues has a long tradition in the world. At the beginning of the 20th century, first mass-produced photos were used in the fight for rights of people working in American factories. Nowadays, visual art forms like photos or films not only encourage discussion of working conditions, but also illustrate the work itself – documenting both new and disappearing professions for future generations. The article presents an example of the use of artistic competitions and acquired photos and videos – topic: work – to broadly promote the project INFODORADCA+ and its products

Keywords

References

  • Derlicka M. (red.), Plakaty. Praca zbiorowa, Centralny Instytut Ochrony Pracy-Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa 2008.
  • Farin K., Bezpieczeństwo pracy w fotografii, Bezpieczeństwo Pracy – Nauka i Praktyka, 2010, nr 7–8, s. 7–9.
  • Kemp W., Historia fotografii. Od Daguerre’a do Gursky’ego, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, Kraków 2014.
  • Kotler P., Keller K. L., Marketing, przekł: Marek Zawiślak i Jacek Środa, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012.
  • Norwid C. K., Promethidion. Rzecz w dwóch dialogach z epilogiem, Wydawnictwo: Ossolineum, Wrocław 1995
  • Nowakowski A., Wstęp, [w:] Kemp W., Historia fotografii. Od Daguerre’a do Gursky’ego, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, Kraków 2014.
  • Sontag S., O fotografii, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2017.
  • Sturken M., Cartwright L., Practices of Looking. An Intrudoction to Visual Culture, Oxford University Press, Oxford 2001.
  • Szczygielska A., Kampanie społeczne ukierunkowane na potrzeby sekcji gospodarki o wysokim ryzyku wypadkowym w Polsce. Niepublikowany raport z realizacji 3 etapu zadania służb państwowych nr 05.S.10, CIOP-PIB, Warszawa 2010.
  • Szczygielska A., Bezpieczeństwo behawioralne a postawy pracowników wobec bezpieczeństwa pracy,” Humanizacja Pracy”, 2015, nr 1(279).
  • Szczygielska A., Ordysiński S., Badanie skuteczności oddziaływania na pracowników różnych metod i narzędzi upowszechniania wiedzy z zakresu bhp oraz komunikowania zasad bezpieczeństwa pracy. Niepublikowany raport z pracy badawczej ZUS, Warszawa 2015.
  • Sztompka P., Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Szymoniuk B., Sferyczny model komunikacji marketingowej, „Marketing i Zarządzanie” 2017, nr 3 (49), 193–208.
  • Tam V.W.Y., Fung I.W.H., Behavior, Attitude, and Perception toward Safety Culture from Mandatory Safety Training Course, “Journal Of Professional Issues In Engineering Education & Practice”, 2012, nr 7.
  • Widerszal-Bazyl M., Jak propagować zasady bhp, Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, Warszawa 1987.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1507-6563

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-4246e55c-d917-4976-a4eb-49befb65fa27
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.