PL EN


2013 | 157 | 204-216,
Article title

Konceptualizacja pojęcia public relations

Content
Title variants
EN
Conceptualization of Public Relations
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
The aim of this article is an attempt to conceptualize the notion of public relations and initiate discussion and strive to find answers for the following questions: what is public relations nowadays in 2012? What is its position in Polish science, particularly within the area of economic sciences? What is the difference between public relations and marketing? The whole article is preceded by identification of key stimulants of public relations development in historical perspective, review of previous attempts to define public relations along with author's own proposal of comprehension of public relations and distinguishing its most important forms.
Year
Volume
157
Pages
204-216,
Physical description
Contributors
References
  • Black S., Public relations, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1999.
  • Deszczyński P., Europejskie systemy polityczne, Wydawnictwo WSB, Poznań 2008.
  • Deszczyński P., Lobbying in transformation of Polish economy, w: Introducing Market Economy Institutions and Instruments: The Role of Public Relations in Transition Economies, red. R. Ławniczak, Wydawnictwo Piar.pl, Poznań 2005.
  • Deszczyński P., Przestrzeń i czas jako determinanty polityki gospodarczej, "Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny" 2009, nr 1.
  • Drucker P.F., O zarządzaniu, społeczeństwie i gospodarce, Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o, Warszawa 2009.
  • Konstytucja Stanów Zjednoczonych Ameryki, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2002.
  • Konstytucje Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Belgii, Szwajcarii, red. A. Burda i M. Rybicki, Wrocław-Warszawa-Kraków 1970.
  • Kotler Ph., Marketing, Rebis, Poznań 2005.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Ławniczak R., Transition public relations - an instrument of systemic transformation in Central and Eastern Europe, w: Public Relations Contribution to Transition in Central and Eastern Europe. Research and practice, red. R. Ławniczak, Poznań 2001.
  • Ries A., Ries L., Upadek reklamy i wzlot public relations, PWE, Warszawa 2004.
  • Seidel F.P., Public relations w praktyce, Warszawa 2003.
  • Seidel F.P., The practice of public relations, New Jersey 2001.
  • Wojcik K., Przedmowa do polskiego wydania, w: F.P. Seidel, Public relations w praktyce, Warszawa 2003.
  • Wojcik K., Public relations. Analiza sytuacji wyjściowej. Planowanie działalności, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001.
  • Wojcik K., Public relations od A do Z, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1997
  • http://www.ipra.org.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2083-8611
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-45501b6b-bd66-4ec5-891e-9e1969e5c09b
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.