PL EN


2013 | 4 | 2 | 121-127
Article title

Edukacja studentów kierunku Informatyka na potrzeby współczesnego biznesu – wyniki badań własnych

Authors
Content
Title variants
EN
Education of Computer Science students for the needs of the contemporary business – results of own surveys
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
Kariera zawodowa kadr branży IT zależy dziś w dużym stopniu od posiadania wiedzy biznesowej i umiejętności wykorzystania technologii informatycznych na rzecz rozwoju organizacji i zwiększenia jej konkurencyjności na rynku. W artykule przedstawiono wyniki badań własnych, wskazujących na potrzebę edukacji biznesowej studentów kierunków informatycznych, umożliwiającej zdobycie kompetencji niezbędnych do tworzenia systemów informatycznych wspomagających podejmowanie decyzji.
EN
The vocational career of IT staff depends today heavily on having the business knowledge and skills to use information technology for the development of the organization and increase its competitiveness on the market. The paper presents the results of own surveys which indicate the need for business education of Computer Science students and the development of their competencies necessary to build the decision making support systems.
Year
Volume
4
Issue
2
Pages
121-127
Physical description
Dates
published
2013
Contributors
author
References
  • Half R. (2012), 2013 Salary Guide, Robert Half Technology, Menlo Park, California.
  • IBM (2012), Fast track to the future. The 2012 IBM Tech Trends Report, Raport IBM Corporation, Amonk, New York.
  • McKinsey Global Institute (2011), Big data: The next frontier for innovation, competition and productivity, Raport McKinsey&Company.
  • Pratt M.K. (2012), 10 hot IT skills for 2013, Computerworld, http://www.computerworld.com/s/article/9231486/10_hot_IT_skills_for_2013 (5.04.2013)
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2080-9069
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-47e3d96e-12c9-478e-bdce-3af157b7ba1d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.