Title variants
Christian testimony in the perspective of social media development. Attempt of synthesis of contemporary theological reflection
Languages of publication
Abstracts
This article is an attempt to present important points of theological reflection about Christian presence in social media. Research material covers contemporary Catholic Church documents and pope Ratzinger’s message on the Communication Day. Moreover, the author refers to the publications of selected media specialists. Research methodology includes contents analysis method and synthesis.
Journal
Year
Volume
Issue
Pages
177-188
Physical description
Contributors
author
- Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa
References
- Adamski A., Media w analogowym i cyfrowym świecie, Warszawa: PWN 2012.
- Brzezińska-Waleszczyk M., Social media w duszpasterstwie, w: Media w duszpasterstwie, red. M. Przybysz, T. Wielebski, Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego 2014.
- Brzozowska-Woś M., Media społecznościowe a wizerunek marki, Journal of Managment and Finance11 (2013), nr 1/1, 53–64.
- Drożdż B., Skuteczność świadectwa chrześcijańskiego w kontekście aktualnych wyzwań społeczno--kulturowych, w: Świadectwo w służbie ewangelizacji, red. W. Przygoda, Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL 2012, 11–14.
- Leśniczak R., Media i Franciszek – refleksje po dwóch latach pontyfikatu, w: Chrześcijańska kultura, myśl i edukacja, red. B. Bogołębska, M. Worsowicz, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2016, 41–56.
- Leśniczak R., „Technical” and deontological aspects of journalistic programmes, Kultura – Media – Teologia nr 18, 2014, 80–81, http://kmt.uksw.edu.pl/media/pdf/kmt_2014_18_lesniczak.pdf [dostęp: 22.08.2017].
- Kloch J., Zastosowanie najnowszych technologii Web 2.0, w: Media w Kościele i Kościół w mediach. Edukacja medialna, dziennikarska i w zakresie public relations oraz zastosowania Web 2.0 w Kościele w Polsce red. M. Przybysz, J. Kloch, Katowice: Drukarnia Archidiecezjalna 2012.
- Laskowska M., Nowe media w duszpasterstwie, w: Media w duszpasterstwie, red. M. Przybysz, T. Wielebski, Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego 2014.
- Levinson P., Nowe nowe media. Rewolucja w komunikacji, tłum. z ang. M. Zawadzka, Kraków: Wydawnictwo WAM 2010.
- Goban-Klas T., Franciszek w erze komunikacji i mediów naszych czasów, w: Sztuka komunikacji według Franciszka, red. M. Laskowska, K. Marcyński, Warszawa: PWN 2016, 15–22.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
1231-1634
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-47e8aac2-4a56-45a0-ac3d-3d8585a12308