PL EN


2005 | 7 | 19-26
Article title

Marketing partnerski w erze globalizacji

Authors
Content
Title variants
EN
Marketing based on partnership in the era of globalization
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Obecnie obserwuje się tendencje przechodzenia przedsiębiorstw od marketingu transakcji do marketingu partnerskiego. Wybór klientów strategicznych, obniżenie kosztów operacyjnych i budowa relacji o wysokiej jakości serwisie, towarach i usługach tworzy podstawę marketingu partnerskiego. Koncepcja ta stanowi teoretyczną podstawę do tworzenia łańcucha partnerstwa nie tylko wewnątrz przedsiębiorstw, ale także w związkach z innymi uczestnikami rynku. Artykuł omawia tworzenie nowych relacji i umacnianie lojalności nabywcy oraz kierunki działań firm działających według zasad marketingu partnerskiego na globalnym rynku.
EN
The article presented here shows current tendencies of many companies such as marketing of transactions and marketing based on partnership among others. Such ideas are known by many companies, which have been running their activities abroad for many years. They allow for new relations and strengthening loyalty of a purchaser. This paper presents so called "customer's loyalty ladder" and the tendencies of performing business activities according to the marketing based o partnership in the age of globalization.
Year
Issue
7
Pages
19-26
Physical description
Dates
published
2005
Contributors
author
  • Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
References
  • Berry L.L., Relationship Marketing [w:] Payne A., Christopher M., Clark M., Peck H., Relationship Marketing for Competitive Advantage. Winning and Keeping Customers, Butterworth-Heinemann, Oxford 1997.
  • Konara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
  • Gronroos C., Relationship Approach to Marketing In Service Contexts: the Marketing and Organisational Behaviour Interface, "Journal of Business Research", 1990, no. 1.
  • Hartman A., Sifonis J., Kador J., Strategie sukcesu w gospodarce internetowej, Wydawnictwo K.E. Liber s.c., Warszawa 2001.
  • Szapiro T., Ciemniak R., Internet - nowa strategia firmy, Difin, Warszawa 1999.
  • Wiktor J. W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Kraków 2001.
  • Hoffman D. T., Novac T. P., Chatterjee P., Commercial Scenarios for the Web: Opportunities and Challenges. Project 2000: Research Program on Marketing in Computer-Mediated Environments, http://www.ascusc.org/jcmc/voll/issue3/hoffman.html.bak
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-47f267e1-2796-472c-81f9-bcfc02deec29
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.