Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 6(38) | 309-322

Article title

Problemy kształcenia na kierunku turystyka i rekreacja

Content

Title variants

EN
Problems of education at tourism and recreation specialisation

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Zgodnie z dobrymi praktykami oraz przepisami obowiązującego prawa uczelnie mają obowiązek formułowania sylwetek absolwenta, które powinny charakteryzować m.in. cel kształcenia danego programu studiów. W artykule wskazano na problemy związane z formułowaniem celów kształcenia, które powinny odpowiadać zapotrzebowaniu rynku pracy oraz wymogom stawianym przez Krajowe Ramy Kwalifikacyjne.
EN
In accordance with the compulsory legal rules and practices, universities are obliged to formulate the graduate’s profiles, which should characterise the aim of education for a particular major. This article points to the problems connected with formulating of educational aims which should fulfill the demands of labour market and the requirements to be met in order to conform to the Polish Qualifications Framework.

Year

Issue

Pages

309-322

Physical description

Contributors

  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

References

  • Andryszczak M., Branża leży daleko od palm, „Wiadomości Turystyczne”, wyd. spec: Szkoły wyższe 2012 [15.12.2013].
  • Chmielecka E., Marciniak Z., Kraśniewski A., Krajowe ramy kwalifikacji dla polskiego szkolnictwa wyższego, w: Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego,
  • http://www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2013_05/a46de52fb98a0fcc7377f73724f36672.pdf [13.12.2013].
  • Gajewska-Okonek M., Z klientem oko w oko, „Wiadomości Turystyczne” kwiecień 2010.
  • http://konfederacjalewiatan.pl/wydawnictwa/_files/publikacje/Kwalifikacje_dla_potrzeb_pracodawc_w_web.pdf [20.12.2013].
  • http://www.wsb.wroclaw.pl/studia-i-stopnia,i-kierunki-specjalnosci [23.08.2011].
  • http://www.wsb.wroclaw.pl/studia-i-stopnia,turystykairekreacja [23.08.2011].
  • Klimczak K., Efektywność polskiego szkolnictwa wyższego na tle europejskiego rynku pracy, kmklim.republika.pl/ekonomia/resource/abslwnt.pdf [23.08.2011].
  • Kraśniewski A., Jak przygotować programy kształceni zgodnie z wymaganiami wynikającymi z krajowych ram kwalifikacyjnych dla szkolnictwa wyższego, www.mnisw.gov [20.12.2013].
  • Kubryń M., Krajowe Ramy Kwalifikacji. Krok po kroku, SSPW, Komisja Dydaktyczna,http://biolchem.uwb.edu.pl/new/pliki/pdf/krajowe%20ramy%20kwalifikacji%20krok%20po%20kroku%20nieoficjalne.pdf [14.12.2013].
  • Kudrycka B., Wstęp, w: Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego,
  • http://www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2013_05/a46de52fb98a0fcc7377f73724f36672.pdf [14.12.2013].
  • Kwalifikacje dla potrzeb pracodawców. Raport końcowy, http://konfederacjalewiatan.pl/wydawnictwa/_files/publikacje/.pdf [23.08.2011].Olchowik L., Bliżej życia, bliżej turystyki, „Wiadomości Turystyczne” kwiecień 2010.
  • Skrzypek E., Zarządzanie wiedza i kapitałem intelektualnym w warunkach globalizacji, http://www.instytut.info/images/stones/ksiazki_polecane/17_ksztalcenieustawiczne/07-Skrzypek.pdf [30.12.2008].
  • Standardy kształcenia dla kierunku studiów: turystyka i rekreacja, www.bip.nauka.gov.pl/bipmein/index [23.08.2011].
  • Włosik-Wysocka A., Praktyka czyni mistrza, „Wiadomości Turystyczne” kwiecień 2010.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-492bb0ec-e6fd-4e5b-b148-4c8df41d1696
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.