PL EN


2013 | 1(80) | 43-53
Article title

Od teorii do technologii i twórczości w pedagogice pracy

Authors
Content
Title variants
EN
From the theory to technology and creativity work in work pedagogy
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
In the context of the discussion on the work pedagogy on the occasion of its forty-year anniversary, the author considered the condition of pedagogical sciences, especially of work pedagogy, in the context of the changing situation in diversified school in the globalization era. The essential issue are the processes of education and training with self-education and self-training of students and adults which have a deep cognitive and utilitarian sense.
PL
W opracowanym temacie kluczowym pojęciem jest pedagogika pracy dostrzega-na w jej rozwoju w odmiennych uwarunkowaniach społeczno-ustrojowych w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej (w latach 1970–1989) oraz w Rzeczypospolitej Polskiej (w latach 1990–2012). Z drugiej jednak strony przedmiotem rozważań są także spra-wy dotyczące technologii kształcenia i technologii informacyjnej, jak również psy-chopedagogicznej twórczości, które na ogół pełnią funkcje katalizatorów progresu dla szeroko rozumianego wychowania dla pracy i poprzez pracę. Chodzi zwłaszcza o edukację zawodową, korespondującą z potrzebami rynku pracy, który coraz częściej staje się nieprzyjazny dla absolwentów różnych szkół i form edukacji równoległej oraz osób poszukujących pracy.
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
1507-6563
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-4a10dbaf-2337-4125-90f7-7ad56a5020ec
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.