Title variants
„Is that clear? Crystal clear!” – sentence and sentence equivalent on Polish language course
Languages of publication
Abstracts
This article touches the problem of applying syntactic units on Polish language course. The main subject is functional distinction of different types sentences. The author presents a lesson plan (allotted for two academic hours), which shows how to easily recognize sentences and phrase equivalents. She also draws her attention to the cultural and historical context of presented content. The superior objective of this lesson unit is showing that learning the rules of Polish syntax should and can be fun.
Publisher
Journal
Year
Issue
Pages
26 - 31
Physical description
artykuł
Contributors
author
References
- Artowicz-Skowrońska I., Konspekt lekcji i inne materiały własne.
- Białoszewski M., 2013, Pamiętnik z powstania warszawskiego, Warszawa.
- Grzegorczykowa R., 1998, Wykłady z polskiej składni, Warszawa.
- Grzegorczykowa R., 2001, Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, Warszawa.
- Klemensiewicz Z., 1961, Zarys składni polskiej, Warszawa.
- Nagórko A., 2012, Podręczna gramatyka języka polskiego, Warszawa.
- Nauka o języku dla polonistów, 1999, red. Dubisz St., Warszawa.
- Podracki J., 1997, Składnia polska, Warszawa.
- Świdziński M., 1992, Gramatyka formalna języka polskiego, Warszawa.
- Tokarski J., 1972, Gramatyka w szkole. Podstawowe zagadnienia metodyki, Warszawa.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-4a33964b-98e1-46d1-965b-b5c290fa3f0e