PL EN


2017 | 4 | 177-190
Article title

A study on capacity development of mathematical pedagogy students

Content
Title variants
Studium na temat rozwoju umiejętności studentów matematyki ze specjalnością nauczycielską
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
This paper presents some courses in Bachelor of capacity development of mathematical pedagogy students. Firstly, we analysed Bachelor of Mathematical Education program. Secondly, we conducted a survey to identify Vietnamese students who need to be equipped and experienced some performance capacities. Thirdly, we suggested some solutions to be taken during courses related to the module of teaching methods and pedagogic practice in order to contribute to the promotion of these competencies for students. Finally, we answered the question “How to develop such capacities for students?”.
PL
Niniejszy artykuł przedstawia kilka kursów, które mają na celu rozwój umiejętności dydaktycznych z zakresu matematyki wśród studentów. Po pierwsze, przeanalizowaliśmy program studiów licencjackich z zakresu edukacji matematycznej. Po drugie, przeprowadziliśmy ankietę w celu ustalenia, którzy wietnamscy studenci powinni być wyposażeni w określone doświadczenia i umiejętności. Po trzecie, zaproponowaliśmy kilka rozwiązań, które należy podjąć podczas kursów związanych z modułem metod nauczania i praktyką pedagogiczną, aby podnieść kompetencje studentów. Na koniec odpowiedzieliśmy na pytanie: „Jak rozwijać takie możliwości wśród studentów?”.
Year
Issue
4
Pages
177-190
Physical description
Contributors
author
References
  • Ball D., Thames M., Phelps G. (2008), Content knowledge for teaching: What makes it special? “Journal of Teacher Education” 59, pp. 389-407; “Phi Delta Kappan” 77(1), pp. 19-21.
  • Cuong Viet Tran (2011), Applying the project-based teaching in the module of teaching method for pedagogical training for students, “Journal of Science and Technology”, Thai Nguyen University, 88(12).
  • Floden R., Goertz M., O’Day J. (1995), Capacity building in systemic reform, “Phi Delta Kappan” 77(1), pp. 19-21.
  • Fullan M. (2010), All Systems Go: The change imperative for whole system reform, SAGA Publications Inc.
  • Hau Huu Nguyen (2014), Apply the micro teaching process to train professional skills for mathematical pedagogics students, “Journal of Education” 9, pp. 134-138.
  • Lewis C. (2002), Does Lesson Study have a Future in the United States?, http://lessonresearch.net/nagoyalsrev.pdf [access: 20.06.2017].
  • McDiarmid B. (2006), Rethinking teacher capacity, http://scimath.unl.edu/MIM/rew2006/Powerpoints/REW06McDiarmid.ppt [access: 20.06.2017].
  • Paprock K.E. (1996), Conceptual structure to develop adaptive competencies in professional, IPN Ciencia, Arte: Cultura, Nueva Epoca, pp. 22-25, 44.
  • Spillane J. (1999), External reform initiatives and teachers’ efforts to reconstruct their practice: The mediating role of teachers’ zones of enactment, “Journal of Curriculum Studies” 31, pp. 143-175.
  • Sullivan R. (1995), The Competency-Based Approach to Training, JHPIEGO Strategy Paper.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-4b6e69e3-7c01-41b4-8902-337ddcd601cf
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.