PL EN


2017 | 501 | 145-151
Article title

Konsument i firma w uwarunkowaniach paradygmatu gospodarki o obiegu zamkniętym

Authors
Content
Title variants
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
Konsument, nabywca, klient – to słowa odmieniane przez wszystkie przypadki przez właścicieli firm oraz handlowców chcących nakłonić odbiorców wytwarzanych przez siebie produktów i świadczonych usług do zwiększenia konsumpcji. Przyczynia się to również do wygenerowania większych przychodów ze sprzedaży. Sytuacja ta niestety zmieni się wraz z wdrażaniem w życie paradygmatu gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ, ang. circular economy). W tym przypadku siła nacisku zostanie przeniesiona z konsumpcji i liniowego modelu „wyprodukuj, kup, korzystaj i wyrzuć” na model „wyprodukuj, korzystaj, napraw i korzystaj ponownie”. Niestety na taką sytuację nie są gotowi i konsumenci, i przedsiębiorstwa, których modele biznesu są mocno usadowione w realiach modeli liniowych. Celem referatu jest zwrócenie uwagi na problematykę zastosowania paradygmatu GOZ w uwarunkowaniach polskich małych i średnich przedsiębiorstw w świetle prowadzonych badań oraz ogólnie danych statystycznych.
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-4c51d934-4e5b-406a-a6c8-4e0f9e8a6757
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.