Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 17 | 3(64) | 100-111

Article title

Employer branding w marketingowym kształtowaniu wizerunku marki (konkursy Najlepszy Pracodawca)

Title variants

EN
Meaning of employer branding in marketing’ management in the context of best employer programmes (Best Employers contests)

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł poddaje analizie znaczenie marketingowe konkursów kreujących poszczególne firmy do rangi najlepszych w aspekcie zatrudniania i rozwoju pracowników. Artykuł odniesiono do realiów występujących w Polsce. W części pierwszej przedstawiono najistotniejsze nurty employer branding. W drugiej części poddano analizie znaczenie konkursów pracodawców na chęć zatrudnienia oraz kontynuowania zatrudnienia.
EN
The article analyzes the marketing’ potential of competitions in which companies are ranked according to the quality of employment and development opportunities afforded to their employees. The study is limited to the Polish market. In the first section, leading currents in employer branding are considered, while in the second section the Author focuses on how best employer programmes affect employees’ willingness to seek employment and remain in the employ of a particular company.

Year

Volume

17

Issue

Pages

100-111

Physical description

Dates

published
2014-10

Contributors

  • Uniwersytet Jagiellonski, Instytut Ekonomii, ul. Lojasiewicza 4, 30-348 Krakow, Poland

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-4f42c1db-33de-4742-9e01-02a046fe205f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.